ضرورت مناسب‌سازی شهرکرد برای کودکان

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، گفت: شهر برای کودکان و معلولان مناسب‌سازی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _دوشنبه سوم مردادماه _ در ص وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه توجه به شهر دوستدار کودک در شهرکرد مغفول مانده است، اظهار کرد: این مهم باید بر اساس ضوابط انجام شود و همسو با نیازها، حقوق و خواسته کودکان در اولویت سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر قرار گیرد و در برنامه و بودجه منعکس شود.

وی افزود: انتقال سنت‌ها، فرهنگ‌ها، اعتقادات، باورها، پیشینه‌های هویت‌بخش و اصلاح محیط اجتماعی باید از طریق کودکان به نسل آینده انتقال داده شود، زیرا کودکان واسطه نسل گذشته و آینده هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به تشکیل چهار کمیته تخصصی در مدیریت شهری با همراهی سایر مسئولان استانی، تاکید کرد: شهر مناسب کودک باید مناسب زیست کودکانه باشد، اما در این شهر به پارک‌ها، وسایل بازی، مبلمان شهری و دسترسی راحت کودکان به خدمات شهری توجه کافی نشده است، رعایت حقوق کودکان خاص نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان چهار ناحیه شهرداری شهرکرد باید به این مسئله ورود کنند و اماکن بازی با امنیت کافی، وسایل بازی مناسب با رشد، محل عبور و مرور امن، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به اماکن و امکانات آموزشی و ورزشی، مراکز ارائه خدمات به کودکان با نیازهای ویژه و فضاهای موجود نواحی شهری که مناسب ایجاد فضاهایی برای کودکان باشد، باید پیش‌بینی، تبدیل و احداث شود که تاکنون در شهر شهرکرد توجهی به این موضوع نشده است.

بیاتی با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک باید به تمام نقاط شهر توجه شود و علاوه‌بر جلوگیری از تبعیض، علایق کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: تاکنون به موضوع مناسب‌سازی شهر برای کودکان، معلولان و جانبازان توجه کافی نشده است، از این رو باید حقوق متصور شود و رفاه این افراد به ویژه کودکان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 590813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.