تمهیدات شهرداری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

شهردار سمنان از اتخاذ تمهیدات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری خبر داد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است که ساختار درآمد هزینه‌ای دارد و به حکم قانون، مأمور به انجام خدمات عمومی برای شهروندان شده است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شهرداری‌ها، کمبود منابع درآمدی مورد نیاز برای ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های شهری است.

وی به اجرای پروژه‌های شهری با استفاده از توان شرکت‌های پیمانکار اشاره کرد و افزود: پیمانکاران نقش بازوی اجرای طرح‌های عمرانی را در شهر برای شهرداری ایفا می‌کنند، زمانی که مطالبات پیمانکاران به موقع پرداخت نمی‌شود، سرعت پیشرفت پروژه‌های شهری به طور محسوس کاهش می‌یابد.

شهردار سمنان با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از علل تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، نارسایی اعتبارات بوده است، خاطرنشان کرد: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران جهت افزایش رضایتمندی و پیشبرد اهداف عمرانی شهر، تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

مرتضی‌نژاد تصریح کرد: دومین نشست گفت‌وگو با پیمانکاران در همین راستا برگزار شده است و در این دوره مدیریت شهری با مدیریت بر هزینه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری و بهبود فرآیندها با کمک فناوری اطلاعات و مدیریت بهتر عملیات‌های حرفه‌ای توانسته‌ایم تأمین، تخصیص و نظارت بر منابع مالی شهرداری را بهبود ببخشیم.

کد خبر 590801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.