۸ پروژه مهم در هسته مرکزی قم تعریف‌ شده است

شهردار قم گفت: هشت پروژه مهم در هسته مرکزی این کلان‌شهر تعریف‌ شده است که مهمترین آنها، ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی است و در روزهای آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای آن برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۳ پروژه شهری قم با اعتباری بالغ بر ۱,۳۰۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد و روند افتتاح پروژه‌های شهری قم تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی شهرداری قم در سال جاری بر اساس برنامه دوم عملیاتی «شهر قم ۱۴۰۴» و پرداختن بیشتر به مباحث نرم‌افزاری است، افزود: آرام‌سازی محیط شهری به‌خصوص در محدوده هسته مرکز شهر ازجمله برنامه‌های اجرایی است.

شهردار قم با اشاره به مشکلات گسترده و چندین ساله هسته مرکزی این کلان‌شهر، گفت: واگذاری اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان طی سال‌های گذشته متوقف شده بود که در قالب مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور و قطعی شدن واگذاری این اراضی، فرصت و بستر دنبال کردن پروژه‌های هسته مرکزی شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری ۱۵ کیلومتر ریل متروکه در حال اجرا است و تنها حدود یک کیلومتر از آن در محدوده خیابان رسالت باقی مانده است، خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری ریل‌های متروکه ۱۰ هکتار به فضای سبز قم افزوده می‌شود و علاوه بر این وضعیت حمل‌ونقلی نیز بهبود می‌یابد.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: هشت پروژه مهم در هسته مرکزی شهر تعریف شده است که مهمترین آنها، ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی است و در روزهای آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو، ادامه داد: برای ساماندهی ۱۳۲ مغازه پیرامونی این قبرستان ۳۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده است و بخشی از منابع حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی این بخش از هسته مرکزی شهر هزینه می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ۵۴ ساله شدن پروژه عمار یاسر، گفت: ۸۰ پلاک این پروژه هنوز تملک نشده است، در حالی که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک آن مورد نیاز است و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری به این منظور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 590772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.