تصمیم‌گیری درباره سهمیه‌های کنکور در شان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در سطح کلان کشور گفت: شان شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری در مسائل فرهنگی و آموزش عالی است و نباید وارد مسائل جزئی مانند سهمیه‌های کنکور شود.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سهمیه‌های کنکور که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نیازمند بازنگری دانست، اظهار کرد: این موضوع مورد انتقاد جامعه نخبگان نیز قرار دارد که با توجه به مشکلات موجود در سطح کلان کشور لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های کلی مسائل فرهنگی و آموزش عالی کشور تصمیم‌گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاری‌های کلی است، افزود: نباید وقت شورا صرف این گونه مسائل ریز شود به ویژه اکنون که با کاهش دانشجو روبه‌رو هستیم و صندلی بسیاری از دانشگاه‌های مختلف خالی است به نظر می‌رسد که این مسئله اولویت‌دار و ضرورت نظام آموزشی کشور نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ورود شورای انقلاب فرهنگی به این زمینه، گفت: شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری است و نباید وارد مسائل جزئی مانند سهمیه‌های کنکور شود.

وی همچنین درباره ورود کمیسیون آموزش به افزایش ظرفیت رشته پزشکی اعلام کرد: این موضوع نیز در کمیسیون‌های عالی انقلاب فرهنگی وارد شده است بنابراین کمیسیون به آن ورود نمی‌کند زیرا مواردی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده می‌شود به مجلس ارجاع نمی‌شود و برعکس.

کد خبر 590760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.