پوشش ناباروری بیمه سلامت برای همه صندوق‌ها برقرار است/فعالیت ۴ مرکز ناباروری در اصفهان

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه پوشش درمان ناباروری برای افراد تحت پوشش همه صندوق‌های بیمه سلامت برقرار است، گفت: ۹۰ درصد تعرفه هزینه‌های درمان ناباروری در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در بخش خصوصی، توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت، برای درمان ناباروری به مراکز ارائه‌دهنده خدمات ناباروری مراجعه می‌کنند و در همان مرکز، فاکتور هزینه خدمات آن‌ها با پوشش بیمه حساب می‌شود و نیاز به مراجعه به مرکز خاصی ندارند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان چهار مرکز ناباروری شامل مرکز ناباروری شهید بهشتی، مرکز ناباروری اصفهان واقع در خیابان مشتاق، مرکز ناباروری بیمارستان میلاد و بیمارستان شهید بهشتی کاشان دایر است، افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت با مراجعه به این مراکز تشکیل پرونده می‌دهد، خدمات دریافت می‌کنند و صورتحساب آن‌ها با احتساب کم شدن سهم بیمه صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: پرداختی بیمه سلامت برای هر سیکل ناباروری بسته به نوع درمان دریافتی متفاوت است اما محدودیتی ندارد. در نهایت ۹۰ درصد تعرفه هزینه‌ها در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در بخش خصوصی، توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش درمان ناباروری برای افراد تحت پوشش همه صندوق‌های بیمه سلامت برقرار است، تصریح کرد: شروع این طرح قدیمی نیست و گاهی شکایاتی مبنی بر اینکه برخی مراکز، صورتحساب را به صورت دولتی حساب نکرده‌اند، مطرح شده اما این موارد بسیار کاهش یافته است.

محاسبه صورتحساب درمان ناباروری بدون پوشش بیمه تخلف است

صفاری اضافه کرد: چهار مرکز ناباروری واقع در استان اصفهان از یکم خردادماه ۱۴۰۱ موظف شدند صورتحساب خدمات ارائه شده را به با درنظرگرفتن پوشش بیمه‌ای حساب کنند و شاهد روندی خوب در این موضوع هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه محاسبه صورتحساب درمان ناباروری، بدون پوشش بیمه برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت تخلف است و با مراکز برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که افراد با فاکتور اصلی بدون محاسبه پوشش بیمه مواجه شدند، می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند و مابه‌التفاوت برای آن‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

کد خبر 590731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.