صعود ریگی و فرجی به فینال رقابت‌های کویت

با پایان رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت بین‌المللی کویت، مصطفی ریگی و باقر فرجی به فینال رقابت‌ها صعود کردند و سجاد محمدپور، شاهین موسوی، حسین میراحمدی و طوفان شریفی بر سکوی سومی ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی بوکس به میزبانی کویت در گروه مردان با حضور ۷۲ بوکسور از ۲۲ کشور، _سی‌ام تیرماه_ در فدراسیون بوکس این کشور آغاز شد و امروز _دوشنبه سوم مردادماه_ به پایان می‌رسد.

ایران با ۶ نماینده و حمایت مالی شرکت «زنوبر ایرانیان» در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده است که هر ۶ نماینده کشورمان موفق به راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی شدند. در پایان رقابت‌های امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ مصطفی ریگی و باقر فرجی با شایستگی به فینال رقابت‌ها راه پیدا کردند و سجاد محمدپور، شاهین موسوی، حسین میراحمدی و طوفان شریفی به نشان برنز رسیدند.

مصطفی ریگی، بوکسور وزن ۵۱ کیلوگرم کشورمان برای صعود به فینال ابتدا برابر ارگونال صبری از بلغارستان مبارزه کرد و با برتری سه بر دو مقابل حریف قدرتمند خود به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در مرحله نیمه‌نهایی نیز به مصاف منصور مبارک از کویت رفت و پنج بر صفر پیروز شد.

باقر فرجی بوکسور وزن ۶۳.۵ کیلوگرم ایران نیز برای فینالیست شدن در گام اول حسن الفتحلی، نماینده میزبان را پنج بر صفر شکست داد؛ وی در دومین مبارزه با موا الخامری، نماینده یمن مبارزه کرد و در دیداری یک طرفه حریف خود را پنج بر صفر شکست داد تا کسب مدال برنز خود را قطعی کند. فرجی در دیدار نیمه‌نهایی، یحیی سامی از عراق را پنج بر صفر شکست داد.

سجاد محمدپور بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ابتدا برابر بیای جوخادار از سوریه قرار گرفت که موفق شد این دیدار را با نتیجه پنج بر صفر به نفع خود به پایان برساند اما در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ساراوات سوکست از تایلند رفت که علی‌رغم شایستگی نتیجه را چهار بر یک واگذار کرد و بر سکوی سومی این دوره از رقابت‌ها ایستاد.

حسین میراحمدی، بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار برابر راکئان التقفی از عربستان با نتیجه پنج بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر ویلیام روسنوف از بلغارستان قرار گرفت و در دیداری تماشایی مقابل حریف خود به برتری چهار بر یک رسید، اما در دیدار مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ارکین عدلبیک از قرقیزستان دارنده دو مدال برنز آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ رفت که نتیجه را سه بر دو واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

شاهین موسوی دیگر نماینده این وزن در اولین پیکار مقابل رهماندو هالیمولاتی از چین در دیداری یک طرفه به برتری پنج بر صفر رسید اما در دیدار مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دیلشودبیک روزمتوف، نایب قهرمان جهان ۲۰۱۹ و قهرمان آسیا ۲۰۲۱ از ازبکستان رفت و با وجودی عملکردی قابل قبول و در دیداری نزدیک نتیجه را سه بر دو واگذار کرد و نشان برنز را بر گردن آویخت.

طوفان شریفی بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم در نخستین پیکار رشید مهرینفر از بحرین را پنج بر صفر شکست داده بود اما در دیدار مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دیوربیک اورالوف، حریف قدرتمند ازبک رفت و با واگذاری سه بر دو نتیجه به نشان برنز رسید.

امروز _دوشنبه سوم مردادماه_ در روز پایانی مسابقات، مصطفی ریگی در دیدار نهایی وزن ۵۱ کیلوگرم به مصاف عبدومجید مانوپوف از ازبکستان خواهد رفت و باقر فرجی نیز در فینال وزن ۶۳.۵ کیلوگرم با خوناتیپ پیدنوچ از تایلند مبارزه خواهد کرد.

کد خبر 590722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.