اجرای طرح «آواها و نواها» در ۲۰۰ مسجد شهر اصفهان

مسئول خانه نوجوان از برگزاری رویداد آموزش و توان‌افزایی گروه‌های سرود مساجد «آواها و نواها» با شعار «هر مسجد، یک سرود» ویژه مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، صفیه‌سادات موسویان اظهار کرد: طرح سرود مساجد «آواها و نواها» از سوی خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده و تقویت هویت دینی، مذهبی و انقلابی نوجوانان شهر هدف اصلی آن بوده است؛ فرآیند آن شامل شناسایی تسهیلگران، تشکیل گروه‌ها، برگزاری جلسات توجیهی، اعزام مربی به کانون‌ها، ارائه محتوای سرود و اجراهای میدانی است.

وی با اشاره به اجرای این طرح تصریح کرد: هریک از مساجد فعال شهر اصفهان یک نفر را به عنوان تسهیلگر به خانه نوجوان معرفی می‌کند که این تسهیلگر به‌عنوان رابط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با کانون فرهنگی هنری مساجد نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در زمینه سرود و آواهای انقلابی و مذهبی را شناسایی می‌کند. پس از شناسایی علاقه‌مندان، مربی مربوطه از سوی خانه نوجوان به مساجد اعزام می‌شود و این نوجوانان در فرآیند آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول خانه نوجوان ادامه داد: در فرایند اجرای طرح آواها و نواها، پس از پایان یک دوره آموزش چندماهه، از هر مسجد یک گروه سرود انتخاب خواهد شد و به رقابت با دیگر گروه‌ها خواهد پرداخت. در نهایت بهترین گروه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند و فیلم و ویدئوی ویژه‌ای از اجرای آنها تهیه و منتشر خواهد شد.

به گفته موسویان، در این طرح حدود ۲۰۰ مسجد فعال شهر اصفهان از ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان به خانه نوجوان معرفی شده است که امیدواریم با هماهنگی دقیق، اولین دوره این طرح به خوبی اجرا شود.

وی گفت: عفاف و حجاب، افتخارآفرینی، دانش‌بنیان و امید به آینده موضوعات انتخابی سرودها است که هر کدام از سرودها با موزیک‌ویدئوهای جذاب اختصاصی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در گروه‌های جداگانه دختر و پسر تا دهم مردادماه جاری فرصت دارند از طریق مراجعه به سایت Isfahan.fahma.org یا تماس با شماره ۳۲۳۵۱۳۹۱-۰۳۱ ثبت‌نام و در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 590714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.