آیا امسال‌ آرسنال مدعی خواهد بود؟

توپچی‌ها امسال در باراز نقل و انتقالات هزینه‌های زیادی کرده‌اند و ممکن است یکی از مدعیان فصل جدید باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرسنال در فصل نقل و انتقالات تابستان گذشته ۱۴۵ میلیون پوند (۱۷۴ میلیون دلار) هزینه کرد که بیش از هر باشگاه دیگری در اروپا است و امسال با آمدن «الکساندر زینچنکو» هزینه‌های خود را به حدود ۱۱۵ میلیون پوند (۱۳۸ میلیون دلار) رساند.

این نشانه دیگری از مدیریت «استن کرونکه» مالک پروژه است که توسط میکل آرتتا در شمال لندن هدایت می‌شود، حتی پس از نتایج ناامیدکننده توپچی‌ها در پایان فصل گذشته که منجربه از دست دادن راهیابی به لیگ قهرمانان شد.

بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که ناکامی آرسنال در کسب جایگاه چهار تیم برتر، منجربه این می‌شود که آن‌ها مجبور شوند در پنجره نقل و انتقالات بیکار باشند و تقویت رقبای خود را مشاهده کنند.

اما واقعیت چیزی جز این بوده است که زینچنکو پنجمین بازیکن جدید است که به دنبال گابریل ژسوس، فابیو وی را، مت ترنر و مارکینیوس، راهی ورزشگاه امارات شده است.

آرتتا هنگام بحث درباره اضافه شدن خرید ۳۰ میلیون پوندی (۳۶ میلیون دلار) خود از منچسترسیتی، گفت: «واقعاً از داشتن او خوشحالیم. من این بازیکن را به خوبی می‌شناسم، او یک فوتبالیست استثنایی است و او کسی است که می‌تواند برتری رقابتی دیگری را به رختکن بیاورد.»

درمجموع حدود ۱۱۵ میلیون پوند (۱۳۸ میلیون دلار) خرج شده است، اما آیا زینچنکو آخرین خرید تابستانی آرسنال است یا ممکن است مهره‌های بیشتر در راه باشد؟ خیلی به این بستگی دارد که دقیقاً چه کسی و با چه هزینه‌ای در دسترس است.
آرسنال قبلاً در این پنجره نشان داده که به‌دنبال یک وینگر راست است. آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا رافینیا را از لیدز یونایتد بیاورند، اما در نهایت بارسلونا او را ربود. قیمت نهایی این بازیکن ۲۵ ساله، برای توپچی‌ها بسیار زیاد بود و حالا هنوز یک حفره در تیم آرسنال باقی می‌ماند که در انتظار پر شدن است.

آیا امسال‌ آرسنال مدعی خواهد بود؟

آرتتا می‌خواهد کسی را بیاورد که نه تنها با بوکایو ساکا همکاری داشته باشد، بلکه با ملی‌پوش انگلیسی رقابت کند. او ممکن است درحال‌حاضر با نیکلاس په‌په در آن پست‌، رقیب باشد، اما فصل گذشته به وضوح نشان داد که این بازیکن که رکورد خرید باشگاه با ۷۲ میلیون پوند (۸۶ میلیون دلار) را در اختیار دارد، در برنامه‌های بلندمدت آرتتا جایی ندارد.

درواقع اگر بتوان یک باشگاه خریدار پیدا کرد، په‌په اجازه خواهد داشت تا قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات فعلی، تیم را ترک کند.
به همین دلیل است که یافتن یک وینگر راست برای رقابت با ساکا که در دو فصل گذشته ۱۰۷ بازی برای باشگاه و کشور انگلیس انجام داده است، همچنان در دستور کار قرار دارد.

آرتتا گفت: «می‌خواهیم باشگاه را به سطح بعدی ببریم و واقعاً با تیم‌های برتر رقابت کنیم. باید بتوانیم تیم را تکامل دهیم، بازیکنان خود را بهبود ببخشیم و بتوانیم استعدادهای برتر را به خدمت بگیریم تا این پروژه را به آن سطح برسانیم.»

تاکنون خریدهایی که در تابستان امسال وارد تیم شده‌اند، بدون شک ترکیب آرتتا را هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بهبود بخشیده‌اند و افزودن یک بازیکن در حمله، تنها موجب تقویت خط آتش می‌شود.

آرتتا پس از پیروزی سه بر یک در بازی پیش فصل مقابل اورلاندو سیتی در ایالات متحده گفت: «هدف ما در این باشگاه پیروزی در مسابقات است. این نمی‌تواند غیر از این باشد و روشی که ما در حال ساختن تیم هستیم، رسیدن به آن است. امروز ما هنوز در پیش‌فصل هستیم، پنجره بسته نیست، تیم بسته نیست.»

یک هافبک دیگر می‌تواند جذب شود و موضوعی است که درباره آن بحث شده، اما درحال‌حاضر یک علامت سوال وجود دارد که آرسنال چه قدر مصمم است تا یک گزینه دیگر در وسط زمین به خدمت بگیرد.

درحالی‌که زینچنکو پس از دوران حضورش در منچسترسیتی، به‌عنوان مدافع چپ جدید آرسنال شناخته می‌شود، او به شما خواهد گفت که بهترین خرید توپچی‌ها خواهد بود و درحالی‌که این ملی‌پوش اوکراینی مطمئناً در طول فصل آینده با کیران تیرنی سمت راست را پوشش خواهد داد، به احتمال زیاد او در خط هافبک آرسنال نیز به عنوان شماره هشت در کنار مارتین اودگارد حضور خواهد داشت. اگر چنین باشد، توپچی‌ها می‌توانند در مقابل وسوسه شدن برای وارد کردن هر بازیکن دیگری مقاومت کنند.

یوری تیلمانز یک هدف بلندمدت بوده است و انتظار می‌رفت که او در تابستان امسال پس از ماه‌ها بحث در پشت صحنه با نمایندگانش، به باشگاه بپیوندد. اما تاکنون آرسنال از ارائه پیشنهادی محکم برای بازیکن بلژیکی خودداری کرده است، چراکه لستر با توجه به اینکه تنها یک سال از قرارداد بازیکنش باقی مانده است، اجازه جدایی را نمی‌دهد.

عجیب نیست که آرسنال همچنان علاقه خود را به این بازیکن ۲۵ ساله حفظ کرده باشد، اما احساس می‌شود که ممکن است به فردی بسیار با سابقه برای جلب رضایت و جذب یوری نیاز داشته باشد تا اکنون در این مرحله از تابستان به لندن نقل مکان کند.

در نقاط دیگر، آرسنال از بازیکنانی که دارد کاملاً راضی است. بازگشت «ویلیام سالیبا» پس از دوره قرضی‌اش، خط دفاعی را تقویت کرده است و در حالی که برخی بررسی‌ها مبنی بر جذب تاکهیرو تومیاسو در پست دفاع راست انجام می‌شود، بعید است که با سدریک سوارس همچنان در باشگاه اتفاقی مثبتی بیفتد.

آیا امسال‌ آرسنال مدعی خواهد بود؟

بنابراین وقتی پنجره نقل و انتقالات به پایان نزدیک می‌شود، تاکید بیشتری بر خارج کردن بازیکنان از ترکیب خواهد شد، درحالی‌که آینده چند بازیکن هنوز نامشخص است.

آرتتا گفت: «ما باید درمورد بازیکنان تصمیماتی بگیریم که به طورمداوم از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و با آن‌ها منصفانه و روراست باشیم. این روندی است که قرار است خیلی زود آغاز شود. ما تیم بزرگی داریم و حالا باید همه اتفاقات خوب را رقم بزنیم.»

برند لنو، هکتور بلرین، آینسلی میتلند-نیلز، لوکاس توری را، ریس نلسون و پابلو ماری، همگی می‌توانند در صورت یافتن جانشین آرسنال را ترک کنند و بروند، مانند پپه که اکنون دو سال پایانی قراردادش را در شمال لندن سپری می‌کند.

آمدن زینچنکو همچنین می‌تواند منجربه فرستادن نونو تاوارس به صورت قرضی، به یک تیم دیگر شود و چندین باشگاه ازجمله آتلانتا علاقه‌مند به جذب این مدافع کناری پرتغالی هستند.

آرتتا می‌خواهد با یک تیم ثابت و باانگیزه وارد فصل جدید شود. او نمی‌خواهد بازیکنان ناراضی که زمان بازی را دریافت نمی‌کنند، در پشت صحنه باعث ایجاد مشکلاتی شوند

بنابراین خروج بازیکنان در هفته‌های آتی، نکته‌ای کلیدی تلقی می‌شود و باشگاه به دنبال جبران ۲۶۰ میلیون پوند (۳۱۱ میلیون دلار) است که در دو پنجره تابستانی گذشته خرج کرده است. جذب زینچنکو به روزهای شلوغ در آرسنال می‌افزاید، اما کار هنوز کامل و تمام نشده است.

کد خبر 590700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.