کنترل محلول‌های آزمایشگاهی با هیتراسمیرر

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: هیتر اسمیرر وسیله‌ای است که توسط کارشناسان آزمایشگاهی عموماً به عنوان صفحه حرارتی استفاده می‌شود. کارشناسان آزمایشگاهی از این دستگاه برای ترکیب کردن، حل نمودن محول‌ها و گرمایش نمونه‌ها در ظروف آزمایشگاهی استفاده می‌کنند.

سید یحیی سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه، دستگاه هیتر استیرر آزمایشگاهی تحت عنوان هات‌پلیت نیز شناخته می‌شود، اظهار کرد: این دستگاه وسیله‌ای است که توسط کارشناسان آزمایشگاهی عموماً به عنوان صفحه حرارتی استفاده می‌شود.

وی افزود: کارشناسان آزمایشگاهی از دستگاه هات‌پلیت یا هیتر استیرر برای ترکیب کردن، حل نمودن محول‌ها و گرمایش نمونه‌ها در ظروف آزمایشگاهی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: هیتراستیرر دارای صفحه مسطح از جنس آلومینیوم است که با رنگ نسوز پوشش‌داده شده و برای قرارگیری شیشه آلات آزمایشگاهی و ظروف حاوی محلول مناسب است.

وی اشاره کرد: این دستگاه از المنت گرمایشی برخوردار است و با استفاده از آن انواع نمونه‌های آزمایشی را تا درجه معینی حرارت می‌دهد. علاوه بر این دستگاه هیتر استیرر آزمایشگاهی از سیستم همزن مغناطیسی نیز برخوردار است.

سرخوش افزود: دستگاه هات‌پلیت یا هیتراستیرر آزمایشگاهی دارای سیستم همزن مغناطیسی است که با استفاده از دیمر موجود در دستگاه می‌توان دور چرخش این همزن را کنترل نمود.

وی در رابطه با کاربرد دستگاه هیتر استیرر گفت: از این دستگاه می‌توان در آزمایشگاه‌ها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی استفاده کرد، علاوه بر آن دستگاه هیتراستیرر در صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.

کد خبر 590677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.