شوراها از لحاظ قانونی جایگاه بالایی دارند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراها از لحاظ قانونی جایگاه بالایی دارند و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند به ارتقا سطح دانش و اتحاد و انسجام بین شوراها، شهرداران و دهیاران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی روز _ یکشنبه، دوم مردادماه_ در کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان سامان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش اطلاعات اعضای شوراها به وظایف و اختیارات است تا در صورت برخورد با چالش‌های قانونی و حقوقی مسائل را مدیریت و دچار سردرگمی و خطا نشوند.

وی افزود: شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به استناد وظایف ذاتی مصرح در ماده ۸۷ قانون شوراها اصلاح قوانین را در دستور کار دارد و پیشنهادات اصلاحی را پس از بررسی و اعمال نظر کارشناسان ذیربط به شورای عالی استان‌ها جهت ارسال به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند.

چهلگردی تصریح کرد: شوراها از لحاظ قانونی جایگاه بالایی دارند و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند به ارتقا سطح دانش و اتحاد و انسجام بین شوراها، شهرداران و دهیاران کمک کند.

وی گفت: انتظار می‌رود شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه شأن را جمع بندی و از طریق شوراهای فرادست (بخش و شهرستان) به شورای استان اعلام کنند تا موارد با مدیران در سطح استان پیگیری شود.

چهلگردی یادآور شد: با پیگیری‌های به عمل آمده جاده سامان- تیران، جاده سامان – قراقوش، فرهنگسرای سامان و اردوگاه آموزش و پرورش سامان خوشبختانه مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری اخذ کرده است.

وی با توجه به اعلام درخواست‌های برخی اعضای شوراها در جلسه مبنی بر آمار بالای مراجعات مردمی برای مهر و امضای استشهادیه، قولنامه‌ها، تأیید سکونت برای بانک‌ها و برخی ادارات و …، اظهار کرد: لازم است در جلسه شورای اداری شهرستان سامان مسئولین بازرسی استان حضور داشته و موضوع ممنوعیت‌های امضا و مهر شورا را مطرح و مدیران را توجیه کنند که بانک‌ها و ادارات شهرستانی مردم را بدین منظور به شوراها ارجاع ندهند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان، گفت: با توجه به اینکه مرزهای مشترک این استان با اصفهان در شهرستان سامان زیاد بوده و جمعیت گردشگران در ایام تعطیل به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد ضروری است امکانات و نیروهای لجستیکی بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

کد خبر 590604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.