تحقق ۸ هزار مگاوات برنامه مدیریت مصرف برق در کشور

مدیرعامل توانیر با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش انتقال برق در سال جاری گفت: تاکنون بین ۷۵۰۰ تا بیش از هشت هزار مگاوات از برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی در اوج بار شبکه محقق شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، آرش کردی در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق، ماهیت کار صنعت برق را خدمت رسانی مناسب، بی‌بدیل و بی‌وقفه به مردم مطرح کرد.

وی با اشاره به مراتب قدردانی و تشکر وزیر نیرو از تلاشگران صنعت برق کشور، رضایت نسبی مردم و مسئولان از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد مناسب صنعت برق در ایام پرباری شبکه را یک سرمایه ارزشمند و مایه افتخار صنعت برق دانست و ابراز امیدواری کرد: صنعت برق با ثبت یک رکورد مناسب، پیک تابستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: قدرشناسی و اظهار لطف مسئولان و مردم عزیز نسبت به عملکرد صنعت برق، بزرگترین پاداش برای ما محسوب می‌شود و قطعاً در بارگاه الهی، اندوخته‌ای ارزشمند و مشوق ما برای ادامه این راه پر برکت است.
کردی افزود: با توجه به وضعیت دما و احتمال افزایش بار شبکه، همچنان بخش عمده کار باقی است و هرگونه قصور می‌تواند نتایج ارزشمند حاصل شده را به تلخی بدل کند و لذا باید روند اقدامات تا آخر کار تداوم داشته باشد.

وی تجارب کسب شده مدیریت مصرف در پیک امسال را نیازمند تحلیل نقاط قوت و نقاط قابل بهبود و تدوین نقشه راه جامع برای سال‌های آتی عنوان کرد.

کردی، قیمت برق را به عنوان یک ابزار اقتصادی و ستون اصلی مدیریت مصرف برق در سایر کشورها ذکر کرد که به دلیل بی بهره بودن صنعت برق کشور از این ابزار و ارزان بودن انرژی، برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور به سختی اجرا می‌شود و این موضوع اهمیت دستاوردهای صنعت برق در این بخش را دوچندان ساخته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این نشست با قدردانی از تلاشگران بخش توزیع، آمادگی صنعت برق برای رویارویی با موج گرما در روزهای پایانی هفته و لزوم تداوم اجرای برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی را مورد تاکید قرار داد.

حمیدرضا پیرپیران با اشاره به عملکرد خوب شرکت‌های توزیع در حوزه مصارف روشنایی، تکمیل ظرفیت‌ها در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و بهبود مصارف روشنایی به ویژه در کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و مراکز مذهبی مانند مساجد و امامزاده‌ها را مستلزم تهیه دستورالعمل دانست و خواستار بررسی راهکارهای تعدیل انرژی در حوزه‌های مختلف مصرف از سوی کمیته‌های بهره‌وری انرژی و کاهش تلفات شد.

کد خبر 590598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.