کمبود آب، خط قرمز استان اصفهان است/ از فعالیت صنایع آب‌بر جلوگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرفدار گسترش صنعت اصفهان نیستم اما نمی‌توان با وجود مشکل کم آبی، آب موجود در استان را به فعالیت صنایع اختصاص داد، کمبود آب خط قرمز استان است و جلوی فعالیت صنایعی را که مصرف آب را بالا می‌برد، می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان روز _یکشنبه، دوم مردادماه_ پس از استماع مسائل و مشکلات نمایندگان ۲۸ شهرستان در شورای استان اصفهان، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان از مدت‌ها قبل تلاش بر این بود تا نیازهای استان احصا شده و در جهت رفع مشکلات از دولت سیزدهم مساعدت لازم درخواست شود.

بودجه شهرستان‌ها متوازن و عادلانه توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: بسیاری از افراد اصفهان را برخوردار می‌دانند در حالی که در واقعیت این طور نیست و برای هر کدام از شهرستان‌ها بودجه‌های مشخصی برای کاهش مشکلات، تعیین شده است. تلاش بر این بوده تا بودجه شهرستان‌ها متوازن و عادلانه توزیع شود، مساحت و جمعیت هر شهرستان نیز برای تعیین بودجه مد نظر قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای تمام شهرستان‌ها بودجه مشخص تعیین شده است و حتی برای بخش‌هایی از جمله حوزه قضائی و ورزش استان به دنبال افزایش بودجه هستیم که در روزهای آینده این برنامه نهایی شده و به نتیجه می‌رسد.

زینلیان در مورد گله مند بودن نماینده شهرستان کاشان از عملکرد اداره کل حفاظت از محیط زیست برای مدیریت آلاینده‌ها، خاطرنشان کرد: توجه به کم آبی و محیط زیست حرف اول در استان اصفهان بوده و آب مایه حیات بشر است، مطابق آمار رسمی حدود چهار درصد آب به صنایع ذوب آهن، فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان تعلق دارد. باید توجه داشت صنایع از زمان انقلاب اسلامی فعالیت داشته‌اند و مشکلات کم آبی اصفهان مربوط به دو دهه اخیر است.

وی با تاکید بر اینکه طرفدار گسترش صنعت اصفهان نیستم اما نمی‌توان با وجود مشکل کم آبی، آب موجود در استان را به فعالیت صنایع اختصاص داد، گفت: کمبود آب خط قرمز استان است و به طور پیوسته این موضوع مطرح است، پیگیر مشکلات هستیم و به طور یقین حل مشکلات زمان بر است و تعدادی از مسائل امکان به نتیجه رساندن را ندارد، اما جلوی فعالیت صنایعی را که مصرف آب را بالا می‌برد، می‌گیریم.

مشکلات شهرستان خمینی شهر قابل پذیرش است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: مشکلات شهرستان خمینی شهر در خصوص طرح تفضیلی، لزوم ایجاد روز بازارها و احداث بازارها و پارکینگ‌های عمومی و مستأجر بودن بیش از ۹ اداره در این شهرستان از مسائل قابل پذیرش است و معتقدم باید پیگیر حل این مشکلات در این شهرستان باشیم.

وی در خصوص درخواست نماینده شهرستان بوئین و میاندشت برای پیگیری ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری به منظور محرومیت زدایی، اظهار کرد: درخصوص موضوع ارزش افزوده همان زمان از اصفهان به طور رسمی به وزارت کشور مکاتبه شده است. اصلاحیه‌ها انجام می‌شود و مسائل در در حال پیگیری است.

زینلیان خاطرنشان کرد: به طور یقین تمام شهرستان‌های با مشکلات زیادی مواجه هستند که مسائل مورد به مورد تحت بررسی قرار می‌گیرد و در جهت رفع و حل آن اقدامات لازم انجام می‌گیرد. همچنین جایگاه دفن زباله که شهرستان بوئین و میاندشت با آن مواجه است، مصوبه دارد و می‌تواند تحت پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 590591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.