تصویب گزارش عملکرد شش ماهه اول و دوم سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه دو فوریتی طرح پویش پرچم، گفت: با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری شهادت سیدالشهدا (ع)، لازم است برای تبدیل شهر به فضای مناسب این ایام اقداماتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: امیدواریم همان طور که تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تذکراتی در خصوص ملموس شدن اقدامات مدیریت شهری در حوزه خانواده داشتند، اقداماتی از این دست را بیشتر در شهر مشاهده کنیم.

وی افزود: امروز دو لایحه دو فوریتی از جانب شهرداری در صحن شورای اسلامی شهر بررسی شد. لایحه کسب اجازه برگزاری مزایده و فروش اقلام بازیافتی یکی از این لوایح بود که مورد بررسی قرار گرفت، ابتدا با دو فوریت شدن این لایحه و سپس با انجام مزایده موافقت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افزایش کیفیت خدمات در این زمینه و افزایش جمع‌آوری پسماند خشک منازل و سازماندهی این فرایند از تأکیداتی بود که اعضای کمیسیون خدمات شهری ارائه کردند. پیش‌بینی می‌کنیم میزان جمع‌آوری پسماند روزانه به ۷۵ تن برسد و امیدواریم با تلاش همکاران این امر محقق شود و هر سال نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی طرح پویش پرچم، تاکید کرد: با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری شهادت سیدالشهدا (ع)، لازم است برای تبدیل شهر به فضای مناسب این ایام اقداماتی انجام شود. در این راستا مبلغی برای مشارکت با مجموعه‌های مردمی پیش‌بینی شد و مورد تصویب قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: امیدواریم در حرکت بزرگ سوگواری ایام محرم با چند ده میلیارد هزینه، مدیریت شهری نیز توانسته باشد بخشی از وظایف خود را انجام دهد، همچنین امیدواریم پشتیبانی خدمات شهری در حوزه زیرساخت‌ها با کمک معاونت خدمات شهری بروز و ظهور بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز گزارش عملکرد شش ماهه اول و دوم سال ۱۴۰۰ شهرداری توسط خزانه‌دار شورای اسلامی شهر ارائه و نکات مربوط به آمار و ارقام مالی، پروژه‌ها، بخش‌های پیش‌رو و بخش‌هایی که کمتر فعالیت داشتند، همچنین نقاط ضعف و قوت ارائه شد و در نهایت این گزارش به تصویب رسید. گزارش یک ساله شورای اسلامی شهر که بخشی از آن در دوره پنجم و بخشی در دوره ششم بود، امروز ارائه شد که این گزارش نیز به تصویب اعضای شورای ششم شهر رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در جلسه امروز طرح پیشنهاد دستورالعمل یکسان‌سازی اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری در خصوص تفکیک زمین‌ها را بررسی کردیم. پیشنهادی در خصوص یکسان‌سازی بخش نقدی این ماده قانونی بررسی و پیشنهاد برای برگشت این طرح به کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد و در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگشت داده شد.

وی ادامه داد: طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر با عنوان تفسیر از نحوه عوارض در مغایرت بین نقشه‌های ثبت شده و گواهی پایان‌کار یکی از طرح‌هایی بود که برای تسهیل فرایندهای ساختمانی و احقاق حقوق مردم در اشکالات جزئی که نقشی در آن نداشتند، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید، همچنین احمد شریعتی برای عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با رأی اعضای شورای ششم شهر انتخاب شد.

کد خبر 590548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.