علت خشک شدن درختان خیابان ولی‌عصر تهران چیست؟

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص خشک شدن ۱۲ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر، گفت: از شهرداری تهران درخواست می‌کنم تلاش خود را برای حفظ این درختان و بررسی کارشناسانه جهت یافتن علت خشک شدن برخی از این درختان به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی، امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در خصوص خشک شدن ۱۲ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر تهران، اظهار کرد: خیابان ولی‌عصر تهران یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که جاذبه و زیبایی بصری این خیابان و درختان آن از گذشته موجب شده است تا مردم تهران خاطرات خوبی در این خیابان به یادگار داشته باشند.

وی ادامه داد: از شهرداری تهران درخواست می‌کنم تلاش خود را برای حفظ این درختان و بررسی کارشناسی جهت یافتن علت خشک شدن بعضی از این درختان به کار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته بررسی‌ها نیز انجام شده و حدس‌هایی نیز برای خشک شدن این ۱۲ اصله درخت زده می‌شود و حتی اقدامات قانونی و حقوقی نیز انجام شده، اما بی‌تردید نیاز است گزارش کاملی در خصوص علت خشک شدن این درختان ارائه و در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود. باید با متخلفان برخورد قانونی شود تا افراد دیگر در شهر جرئت انجام چنین اقدامی را نداشته باشند.

بررسی وضعیت خانه‌های خالی پایتخت

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌های مالیاتی که امروز در این گزارش اعلام شد، تاکنون مغفول مانده بود و اگر این ظرفیت‌ها فعال شود، می‌توانیم جهت اداره شهرها به ویژه تهران را تغییر دهیم و به سمت درآمدهای پایدار پیش برویم.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که حدود ۲۴ درصد درآمدهای تهران پایدار است، در حالی که ۱۷ درصد از این درآمدهای پایدار متعلق به مالیات بر ارزش افزوده است که به نظر می‌رسد سهم مدیریت شهری در این میان باید افزایش یابد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم شهرداری از محل مالیات بسیار بیشتر از ارقامی است که در حال حاضر پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر سهم درآمدهای شهرداری به طور عمده مستقیم و درآمدهای غیرمستقیم شهرداری هنوز ناچیز است.

وی افزود: در مورد شناسایی خانه‌های خالی و دریافت مالیات، از همان ابتدا مطرح شد که وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند برای شناسایی خانه‌های خالی اقدام کند، بنابراین بهتر است این مهم به مدیران شهرداری‌ها سپرده شود؛ اگر در این دو سال این مهم را به شهرداری‌ها واگذار می‌کردند، اکنون کار تمام شده بود.

کد خبر 590519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.