انتظار شهروندان در قبال پرداخت مالیات چیست؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان انتظار دارند در قبال پرداخت مالیات اتفاق مثبتی در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و زندگی در شهر رخ دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر تشکری‌هاشمی، امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: شهروندان انتظار دارند در قبال پرداخت مالیات اتفاقاتی مثبت در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و زندگی در شهر رخ دهد، اما از آنجایی که در طول سال‌های مختلف بدنه دولت بزرگ شده است و شاهد آن هستیم که مالیات‌ها به طور عمده صرف نگهداشت بدنه دولت می‌شود، جای سوال دارد که بدانیم چند درصد مالیات‌ها در کشور صرف توسعه شده است؟ و چند درصد صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود؟

وی با بیان این‌که در بعضی کشورها مالیات در راستای سرعت بخشیدن به توسعه برای بعضی مشاغل حذف شده است، ادامه داد: در کشور برای هر اقدامی از جمله صادرات که می‌تواند به رشد کشور کمک کند، مالیات وضع شده است که به نظر می‌رسد این مسئله باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی باید ۶۰ درصد از مبلغ جرایم راهور به شهرداری‌ها پرداخت شود، اما در یک دهه اخیر کمتر از ۱۰ درصد به شهرداری‌ها از این محل پرداخت شده است، در حالی که بر اساس قانون نباید این منابع در ردیف‌های دیگر خرج شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای شفافیت در قانون مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: هیچ مکانیزمی بر شفافیت درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیست، به گونه‌ای که هر مبلغی به مدیریت شهری بدهند، باید به عنوان تبرک از سوی وزارت اقتصاد دریافت کنیم، در حالی که نمی‌دانیم مبلغ دریافتی دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده چقدر بوده است.

شورای پنجم سراسر تخریب شورای چهارم و شهردار آن زمان بود

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در خصوص انتقادات اعضای شورای پنجم در مورد وضعیت حسابرسی در این دوره، اظهار کرد: شورای پنجم سراسر تخریب شورای چهارم و شهردار آن زمان محمدباقر قالیباف بود؛ سوال شورای ششم این است که از سال ۹۶ که خودتان فرمان شورای اسلامی شهر را در دست گرفتید، یک خط گزارش بدهید و چرا مغلطه می‌کنید؟، یک ورق حسابرسی از عملکرد خودتان اعلام کنید، چرا بی‌جهت سفسطه می‌کنیدو راه به جایی نمی‌برید؟.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز موضوعات مختلف و مسئله باغات برای بررسی باقی مانده و بهتر است گزارش‌های حسابرسی را با سرعت بیشتری جلو ببریم تا بتوانیم به پرونده باغات و موضوعات دیگر رسیدگی کنیم.

کد خبر 590514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.