نهادینه کردن اصل حجاب در زندگی شهروندان

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _ یکشنبه دوم مرداد _ در جلسه ستاد عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فلسفه‌های مهم قیام امام حسین (ع) در عاشورا بود که امروزه در برخی مواقع کمتر دیده می‌شود و اگر این مهم با لحن محبت آمیز در میان افراد بیان شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: با برگزاری آموزش‌های لازم و صحیح می‌توان جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب را در بین خانواده، همکاران و جامعه که به دست فراموشی سپرده شده است، احیا کرد.

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه مدیران موظف هستند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پارک‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود، در اتوبوس‌ها قسمت خانم‌ها و آقایان کاملاً جدا است و در سایر قسمت‌ها به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی توجه می‌شود.

نجفی با اشاره به ضرورت تعهدکاری همکاران، تاکید کرد: کارکنان باید نسبت به مجموعه خود متعهد بوده و اقدامات لازم برای ارتقا در تمامی زمینه‌ها را انجام دهند.

شهرام خواجوی، سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه، گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز لحظه‌ای نیستند بلکه فرایندی بوده و از یک جایی شروع شده و امروز به این مرحله رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: دشمن برای کشور ما برنامه دارد و مهم‌ترین برنامه آن از بین بردن نهاد خانواده است بنابراین باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار شود.

خواجوی تصریح کرد: حجاب را نباید حکومتی کرد بلکه حجاب در دین ما به آن پرداخته شده است و آثار فردی و اجتماعی بسیاری در زندگی ما دارد.

کد خبر 590484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.