رقابت بین متا و تیک‌تاک جدی می‌شود

متا درحال ایجاد تغییراتی در اینستاگرام و فیس‌بوک است و به نظر می‌رسد این شرکت به‌منظور رقابت بیشتر با تیک‌تاک این تغییرات را اعمال می‌کند.

به گزارش ایمنا، متا برنامه‌های فیسبوک و اینستاگرام را بهینه‌سازی کرده تا شباهت بیشتری به رقیبش یعنی تیک‌تاک داشته باشند. به نظر می‌رسد این تغییرات نشان می‌دهد که متا تا چه حد این برنامه را تهدیدی برای خودش می‌داند.

اینستاگرام اعلام کرد که از این پس ویدئوهای کمتر از ۱۵ دقیقه به ریلز تبدیل می‌شود. اگر ویدئو توسط یک حساب عمومی پست شده باشد به طور خودکار به الگوریتم‌های توصیه شرکت نیز وارد می‌شود تا به حساب‌های دیگر نشان داده شود.

اینستاگرام ریلز را در سال ۲۰۲۰ در آمریکا راه‌اندازی کرد. این برنامه ریلز را به منظور رقابت با تیک تاک معرفی کرده بود.

برای فیس‌بوک، این شرکت اخبار را در برنامه‌های iOS و اندروید خود تقسیم می‌کند. کاربران پس از ورود به برنامه بلافاصله به فید اصلی منتقل می‌شوند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت گفت: موتور جست‌وجوی فیس‌بوک محتوایی را که فکر می‌کند کاربر به آن علاقه‌مند است در این قسمت تبلیغ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت از ماه فوریه با رقابت بی‌سابقه‌ای از سوی تیک‌تاک مواجه شده است. مردم انتخاب‌های زیادی برای نحوه گذراندن وقت خود دارند و برنامه‌هایی مانند تیک‌تاک به سرعت در حال رشد است.

گفتنی است؛ متا از اظهارنظر درباره اینکه آیا تغییرات فیس‌بوک و اینستاگرام برای کپی کردن تیک‌تاک طراحی شده است، خودداری کرد.

منبع: فارس

کد خبر 590456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.