فعالیت ۸۰ سامانه نرم‌افزاری در شهرداری قم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: حدود ۸۰ سامانه نرم‌افزاری در مجموعه شهرداری فعال است که بخشی از آن در حوزه مدیریت و فرایندهای داخل شهری و بخش دیگری در حوزه شهروندی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علی مؤمن‌حجازی اظهار کرد: موفقیت پروژه‌های شهر هوشمند از طریق فناوری و سرمایه فنی تعیین نشده است و وابسته به مدیریت و هماهنگی بین‌سازمانی است که باید بر مشارکت و تعامل بین دستگاهی تمرکز شود.

وی تصریح کرد: نبود وحدت بین سازمانی یک آسیب در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان است که می‌تواند در مسیر هوشمندسازی نیز اختلال ایجاد کند و حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند را کند و یا ناممکن سازد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان فاوا شهرداری و اداره پست استان قم، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه زمینه تبادل اطلاعات مکانی و کد پستی بین این دو سازمان فراهم‌شده است و شهروندان بدون نیاز حضوری به اداره پست و یا شهرداری در کمترین زمان می‌توانند کد پستی ۱۰ رقمی دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این طرح اداره پست موقعیت مکانی دقیق کد پستی را به شهرداری ارائه داده است که از این اطلاعات الکترونیکی شهرداری می‌تواند در حوزه‌های دیگر مانند طرح ترافیک و حمل‌ونقل نیز استفاده کند که گام بزرگی در تحقق دولت الکترونیکی به شمار می‌رود و امکان مدیریت هوشمند زمان را برای شهروندان فراهم می‌کند.

مؤمن‌حجازی گفت: این طرح در سامانه قمیار و به ساده‌ترین شکل طراحی‌شده که باید نمونه این توافق، با سایر دستگاه‌های خدمات نیز اجرا شود تا امکان توسعه خدمات به شهروندان فراهم شود.

وی تأکید کرد: برای راه‌اندازی شهر هوشمند در زمینه ساختمان، حمل‌ونقل، انرژی و مدیریت یکپارچه شهر به زیرساخت‌هایی نیاز است تا به‌عنوان پلی میان ارائه‌دهندگان خدمات شهری و شهروندان با داده‌های دقیق و واقعی عمل کند و راهکارهای لازم را به کمک تجهیزات، دستگاه‌ها و حس‌گرها ارائه دهد.

کد خبر 590434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.