۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
تپه ماسور در انتظار ساماندهی

شهردار خرم‌آباد گفت: احداث پارک و فضای سبز در تپه ماسور در گرو تعیین تکلیف این تپه توسط میراث فرهنگی است.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لازم است میراث فرهنگی و نیروی انتظامی برای ساماندهی پارکینگ کنار تپه با شهرداری همکاری کنند و هرچه سریع‌تر جهت احداث پارک و فضای سبز وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری اقدامات خوبی در محله ماسور انجام داده، اما این اقدامات کافی نبوده است، افزود: محله ماسور به دلیل مشکلات زیرساختی نیازمند حمایت و ورود تمام دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی است.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه با تخریب پل ماسور در سال ۹۸، تاکنون هیچ‌گونه بودجه‌ای برای نوسازی اختصاص داده نشده است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تخصیص ندادن بودجه، شهرداری در حال نوسازی پل است و انتظار داریم سازمان برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر بودجه نوسازی پل را تخصیص دهد تا شهرداری تپه ماسور را ساماندهی کند.

به گزارش ایمنا، تپه باستانی ماسور متعلق به هزاره ۶ تا دوره ساسانیان، در تاریخ نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. محدوده‌ی تپه‌های دوگانه (شرقی و غربی) این منطقه و محدوده‌ای که در آن سفال پراکنده شده و بیش از ۱۳.۵ هکتار وسعت دارد و یک مکان باستان‌شناختی با ارزش است.

کد خبر 590418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.