وضعیت حقوق کارکنان شهرداری در حال بررسی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در حال بررسی است، به رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور، نامه‌ای در خصوص این چالش نوشته شده است و شورای اسلامی شهر درخواست اصلاح مشکلات موجود را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _یک‌شنبه دوم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سخنان مقدماتی خود، اظهار کرد: امروز بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله رسول اکرم (ص) با نصارا است. این روز مهم، روزی است که خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید "بگو فرزندانتان را بیاورید و ما نیز فرزندانمان را می‌آوریم و زنانتان را بیاورید و زنانمان را می‌آوریم" و بدین ترتیب تقاضای مباهله می‌شود تا دروغ‌گویان را لعنت کنند.

وی ادامه داد: وقتی که نصارا، پیامبر (ص) و خانواده‌اش را شامل حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را دیدند، از لعن و نفرین ترسیده و تن به مباهله ندادند و این از افتخارات اسلام است که رسول اکرم (ص) و خاندان پاک و طاهرش به هنگام ضرور به میدان آمدند و مخالفان ایشان عقب نشستند. امیدوارم که همیشه دنباله‌رو این رهبران فرزانه مکتبمان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سوم مردادماه روز خانواده و روز بزرگداشت بازنشستگان است، گفت: یکی از مواردی که دشمن آن را هدف گرفته است تا به نابودی بکشاند، خانواده است. خانواده مبنای زندگی انسان‌ها است و تمام افراد در خانواده رشد می‌کنند و اولین نقش‌ها در ذهن از خانواده شکل می‌گیرد و به همین دلیل در مورد خانواده بسیار تاکید شده و دشمن برای به هم ریختن خانواده در جامعه اسلامی تلاش بسیاری می‌کند که نمونه‌های آن را می‌بینید.

وی افزود: بازنشستگان ذخایر اداری یک کشور هستند، آنها سال‌ها زحمت کشیدند و فعالیت کردند و انرژیِ و جوانی خود را گذاشتند و اکنون به سن بازنشستگی رسیده‌اند، البته بسیاری از آنها هنوز توانمندی دارند و فعالیت می‌کنند.

چمران گفت: امیدوارم که خانواده‌هایمان پربرکت و نمونه جامعه اسلامی باشند و بازنشستگان در مراتب خوبی در زندگی باشند و مشکلاتشان رفع شود.

وی با اشاره به حضور رئیس کل سازمان مالیاتی کشور در صحن شورای اسلامی شهر تهران، تصریح‌کرد: امیدواریم که حق شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از این باشد که البته در گذشته بیشتر نیز بوده است و امیدواریم که تمام شهرداری‌ها بتوانند مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص خبر وزیر راه مبنی بر ۱۰ برابر شدن صدور پروانه ساخت، اظهار کرد: باید آمار گفته و ارائه شود، چرا که آماری که داریم، این صحبت را تأیید نمی‌کند، لازم است بدانیم در تهران وضعیت مناسبی در زمینه صدور پروانه نداریم.

وی با اشاره به وضعیت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران، گفت: این موضوع در حال بررسی است و به رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور، نامه‌ای در خصوص این چالش نوشته شده است و شورای اسلامی شهر درخواست اصلاح مشکلات موجود را دارد. اشکالاتی در صدور پایه و مبنای احکام گرفته شده است که از معاون برنامه‌ریزی درخواست کرده‌ایم، این مشکلات را بررسی کند.

چمران با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار در شورای نگهبان، تصریح کرد: هنوز مصوبه را مطالعه نکرده‌ام، همچنین نظر شورای نگهبان این است که شورای اسلامی شهر نباید کار اجرایی انجام دهد.

کد خبر 590402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.