۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
گسترش حریم شهر آلونی

شهردار آلونی گفت: گسترش حریم شهر در طرح تفصیلی دیده نشده و این معضلی است که مدیریت شهری باید به‌دنبال راه چاره برای آن باشد.

نبی‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر سال ۹۵ تدوین و اجرا شد، اظهار کرد: اطراف شهر آلونی زمین‌های کشاورزی وجود دارد، لحاظ کردن این اراضی در طرح تفصیلی دشوار است و جهاد کشاورزی مخالفت شدیدی با تغییر کاربری دارد.

وی افزود: به دلیل نبود اراضی برای کاربری‌های مسکونی و تجاری و در محاصره قرار گرفتن شهر آلونی با ۵۳ روستا، میزان مهاجرت از این روستاها با شهر آلونی زیاد است و ساخت‌وساز یکی از نیازهای اساسی شهر است.

شهردار آلونی خاطرنشان کرد: قیمت ملک در شهر بالا و رو به افزایش است و حتی برای دستگاه‌های اجرایی نیز مکان مناسبی وجود ندارد، در حالی که آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا و نیازمند توجه بیشتر است.

رحمتی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تغییر کاربری اراضی مخالف است، خاطرنشان کرد: شهر با مشکل نبود زمین برای کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری مواجه و طرح تفصیلی برای اصلاح به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است، امیدواریم حریم شهر گسترش یابد تا مشکل شهر آلونی رفع شود.

وی تصریح کرد: گسترش حریم شهر در طرح تفصیلی دیده نشده و این معضلی است که مدیریت شهری باید به دنبال راه چاره برای آن باشد؛ طرح جدید و اصلاحیه را ارائه دادیم، اراضی کشاورزی مالک خصوصی دارد و مالکان نیز با تغییر کاربری موافق هستند.

شهردار آلونی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر بسیار اندک است، گفت: پیشنهاد دادیم هنگام گسترش شهر در طرح تفصیلی توسعه فضای سبز در نظر گرفته شود، ضمن اینکه یک تپه در محدوده یک کیلومتری شهر برای پارک جنگلی در نظر گرفته شده و درحال حاضر برای مسافران و گردشگرانی که در شهر توقف کوتاه دارند، مکان مناسبی است اما کافی نیست.

آلونی، شهری در بخش مرکزی شهرستان خانمیرزا در استان استان چهارمحال‌وبختیاری و مرکز شهرستان خانمیرزا است.

کد خبر 590392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.