انتقاد از ابطال مصوبه تاکسی‌های اینترنتی/ به یکهزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای عالی استان‌ها باید مسائل مبتلابه مدیریت شهری مطرح شود، زیرا با ابطال برخی مصوبات، راه‌های درآمد جزئی با وجود هزینه‌های سنگین برای مدیریت شهری بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در نطق پیش از دستور پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز مباهله، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در سال نهم هجرت از مسیحیان نجران برای پیوستن به اسلام دعوت کرد و بر این اساس مناظره‌ای بین آن‌ها انجام شد، اما آن‌ها نظر پیامبر (ص) را قبول نکردند. آیه مباهله در اینجا نازل شد که خداوند می‌فرماید "هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخواستند، به آنها بگو بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت کنیم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود، آن‌گاه مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ‌گویان قرار دهیم. "

وی ادامه داد: این آیه به‌ویژه در منزلت مقام امیرالمومنین (ع) نازل شده است، جایی که پیامبر اکرم (ص) او را به عنوان نفس و جان خویش به همراه دخترشان به مباهله بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز نزول آیه "هل اتی" در شأن خاندان پیامبر اسلام (ص) که در عین روزه‌داری نیازمندان را اطعام کردند، خاطرنشان کرد: این روز در جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان نام گرفته است؛ جا دارد این روز عزیز را گرامی بداریم و تکریم و ارتقای جایگاه خانواده را به ویژه در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد توجه قرار دهیم.

نورصالحی افزود: در شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون این موضوع مصوبه‌ای داشتیم و در راستای تصویب قوانین حوزه خانواده همچنان تلاش خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویت جایگاه مدیریت شهری، گفت: هرچه از اجرای قانون شوراها فاصله گرفتیم، اهتمام و جدیت در تقویت جایگاه مدیریت شهری نیز کمتر شد.

نورصالحی تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر شاهد طرح بعضی از مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای مختلف و ارسال آنها برای بررسی و تأیید هستیم، اما گاهی درک درستی از مصوبات وجود ندارد و ابطال قوانین به علت همین درک نادرست است.

انتقاد از ابطال مصوبه تاکسی‌های اینترنتی

وی با اشاره به ابطال مصوبه‌ای که بر اساس آن مقرر بود دو درصد از گردش مالی تاکسی‌های اینترنتی به سازمان تاکسیرانی داده شود، تاکید کرد: این رقم نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان در سال می‌شود، اما اگر دو درصد را برعکس کرده و سهم مدیریت شهری در خدماتی که به این تاکسی‌ها ارائه می‌شود را مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که گردش مالی تاکسی‌ها ۷۲۰ میلیارد تومان است. معبر، آسفالت، چراغ راهنمایی و دوربین در اختیار آن‌ها است، اما این مصوبه اکنون با یک شکایت ساده ابطال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این مبلغ، رقم زیادی نبود، اما نکته این است که باید درک درستی از مقدار زیاد خدماتی که در شهرها ارائه می‌شود، داشته باشیم؛ فردی که نرم‌افزار مورد نظر را نوشته است و می‌تواند در یک اتاق نیز کار را مدیریت کند، ۱۵ درصد می‌گیرد و مجموعه شهرداری با تمام خدماتی که در سطح شهر به تاکسی‌ها می‌دهد، از این مبلغ محروم می‌شود.

نورصالحی تصریح کرد: در شورای استان‌ها باید این مسائل به عنوان مسائل مبتلابه مدیریت شهری مطرح و از آن دفاع شود، زیرا با ابطال این مصوبات، راه‌های درآمد جزئی با وجود هزینه‌های سنگین برای مدیریت شهری بسته می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در دوره ششم شورای اسلامی شهر، هیچ جلسه‌ای در حوزه رؤسای شوراهای کلانشهرها نداشتیم، لذا اعلام کردیم که هماهنگی این موضوع را دبیرخانه پیگیری کند تا این جلسات برگزار شود.

تا ابتدای مهرماه به حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود دستگاه تی‌بی‌ام از ایستگاه خرازی به کاشانی در محور خط دوی مترو، گفت: اقدامات خوبی با هزینه‌های بسیار سنگین، جهت تسهیل عبور و مرور شهری در حال انجام است، لذا از تمام دست اندرکاران اجرای پروژه‌های عمرانی تشکر می‌کنیم و امیدواریم پروژه‌های مختلف شهری سرعت گیرد.

نورصالحی با اشاره به ضرورت حمایت از ناوگان اتوبوسرانی، گفت: تا ابتدای مهرماه به حداقل یکهزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز داریم، می‌دانیم مدیریت شهری در تلاش برای اختصاص منابع است، اما نگرانی‌ها در این خصوص باید رفع شود، در سطح ملی نیز باید تلاش کنیم که منابع مالی به این مسئله اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: با این موضوع مواجه هستیم که لایحه‌ای با قیمت ناچیز، یکی دو مرتبه برای بررسی و تأیید رفت و برگشت دارد و باید توضیح دهیم و توجیه کنیم که این مصوبات چگونه می‌تواند رفت و آمد مردم را تسهیل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از اول مردادماه خط یک مترو که تا ساعت ۲۱ سرویس‌دهی می‌کرد تا ساعت ۲۲ و اتوبوسرانی تا ۲۲:۳۰ به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند، هدف از افزایش ساعات کار حمل‌ونقل عمومی این است که مردم بیشتر و بهتر از خدمات این بخش استفاده کنند.

نورصالحی تاکید کرد: به تازگی جلسه‌ای با مدیران اقتصادی استان برگزار و مسائل خوبی از جمله نوسازی ناوگان تاکسیرانی در آن مطرح شد، که امیدواریم با پیگیری‌های لازم، اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شود.

کد خبر 590385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.