کاهش چشمگیر آلودگی هوای لندن با گسترش منطقه "بسیار کم‌انتشار"

تحقیقات نشان می‌دهد که گسترش منطقه بسیار کم‌انتشار لندن (Ulez) کیفیت هوا را در این شهر بسیار بهبود بخشیده است؛ سطوح غلظت دی‌اکسید نیتروژن ۲۰ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات مرکز مدیریت شهری لندن نشان می‌دهد که چهار میلیون شهروند ساکن در منطقه بسیار کم‌انتشار (Ulez)، هوای پاک‌تری نسبت به بقیه تنفس می‌کنند.

گزارش منتشر شده، تأثیر منطقه بسیار کم‌انتشار را در شش ماه اول ارزیابی کرده است. نتایج نشان داد که تعداد وسایل نقلیه قدیمی و آلوده‌کننده و همچنین میزان آلودگی مضر برای لندنی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته

است .۹۴ درصد از وسایل نقلیه‌ای که در این منطقه تردد می‌کنند، استانداردهای سخت‌گیرانه Ulez را برآورده می‌کنند. پیش از گسترش این منطقه، میزان رعایت استانداردها ۸۷ درصد گزارش شده بود و جالب اینجا است که در ابتدای شروع طرح، این درصد ۳۹ گزارش شده بود. گسترش Ulez هوا را برای بیش از ۲۵۵ هزار نفری که با بیماری ریوی در لندن زندگی می‌کنند، بسیار ایمن‌تر کرده است.

۶۷ هزار وسیله نقلیه ناسازگار کمتر در مقایسه با دوره قبل از گسترش Ulez در منطقه وجود دارد که نشان‌دهنده کاهش ۵۴ درصدی آن‌ها است. این منطقه همچنین با وجود بازگشت ترافیک به سطوح نزدیک به سال ۲۰۱۹، به جلوگیری از بازگشت به سطوح قبلی آلودگی پس از همه‌گیری کمک کرده است.

مجموع تعبیر ارقام به این معنی است که چهار میلیون لندنی که در منطقه گسترش یافته Ulez زندگی می‌کنند، اکنون هوای پاک‌تری نسبت به آنچه بدون این طرح داشتند، تنفس می‌کنند. تخمین زده می‌شود که غلظت دی‌اکسید نیتروژن (NO2) در داخل لندن ۲۰ درصد کمتر از آن چیزی است که بدون Ulez و گسترش آن وجود داشت. در مرکز لندن، غلظت دی‌اکسید نیتروژن ۴۴ درصد کمتر از میزان قبل تخمین زده می‌شود.

کاهش چشمگیر آلودگی هوای لندن با گسترش منطقه "بسیار کم‌انتشار"

مزایای فراتر از این منطقه نیز احساس شده است، زیرا تمام مکان‌های نظارتی در مرز منطقه گسترش یافته و کاهش غلظت NO2 را شاهد بوده‌اند.

گزارش جدید در حالی منتشر می‌شود که صادق‌خان در نقش‌های خود به عنوان شهردار لندن و رئیس شهرهای C40، نشستی را با حضور نمایندگان ۱۶ شهر جهانی، کارشناسان بهداشت، فعالان جوانان و رهبران اتحادیه در تالار شهر تشکیل می‌دهد. آنها طی سه روز آینده با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اقدامات رهبری شهری در ارتباط با تهدید سه‌گانه آلودگی هوا، وضعیت اضطراری آب‌وهوا و ترافیک را تسریع بخشند.

صادق‌خان در این رابطه گفت: "ما تا به حال پیشرفت‌های زیادی داشتیم و من مصمم هستم که لندنی بهتر برای همه بسازم؛ لندنی که برای همه امن‌تر، عادلانه‌تر، سبزتر و مرفه‌تر باشد. اما ما نمی‌توانیم به تنهایی عمل کنیم. به عنوان رئیس شهرهای C40 متعهد به همکاری مشترک در سراسر مرزهای ملی و محلی برای مقابله با آلودگی هوا، رسیدگی به بحران آب‌وهوا و کمک به ایجاد تغییری هستم که برای دستیابی به اهداف جهانی سازمان ملل برای توسعه پایدار نیاز داریم."

کد خبر 590345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.