پیشبینی قیمت دوج کوین

بازار ارز های دیجیتال از اوایل سال میلادی تا به الان، روند به شدت نزولی را به خود دیده است؛ از همین رو پیشبینی و تحلیل قیمت برای سرمایه گذاران مقداری دشوار شده است.

دوج کوین (Dogecoin) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار می‌باشد که سرمایه گذاران ایرانی زیادی هم علاقه مند به خرید دوج کوین هستند. هر چند که دوج در دسته میم کوین‌ها قرار می‌گیرد؛ اما همواره جزو ارزهای دیجیتال هدفمند محسوب شده است.

دوج کوین هم به مانند تمامی ارزهای دیجیتال بازار، تحت تاثیر روند نزولی قرار گرفته و در حال حاضر، از سقف قیمتی خود فاصله بسیار دارد. در ادامه این مطلب ابتدا به تحلیلی دقیق و کوتاه از دوج کوین می‌پردازیم و در ادامه آن، احتمالات موجود برای افت یا رشد قیمت دوج را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل تکنیکال دوج کوین

در تاریخ ۱۰ جولای بود که دوج کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه خود رسید و روند نزولی او آغاز شد. در طول کانال نزولی که برای دوج کوین به وجود آمد، فروشنده‌ها فشار زیادی را به قیمت وارد کردند؛ به طوری که دوج قیمت زیر ۰.۰۶ دلار را هم به خود دید. این روند نزولی تا تاریخ ۱۳ جولای ادامه داشت و سپس اصلاحات قیمتی برای دوج کوین به وجود آمد.

در ادامه به دلیل روند صعودی کوچکی که برای بیت کوین به وجود آمد، دوج کوین هم وارد کانال صعودی ضعیفی شد و در حال حاضر در قیمت ۰.۰۶ دلار قرار دارد.

چنانچه دوج کوین از روند رو به رشد خود خارج شود و مجدد به زیر قیمت ۰.۰۶ دلار برسد، می‌تواند با حمایت‌های بسیار مهمی رو به رو شود. شکستن حمایت‌های ۰.۰۵ دلار می‌تواند قیمت دوج کوین را حتی به ۰.۰۴ دلار برساند.

در مقابل اگر دوج کوین بتواند رو به رشد حرکت کند، خریداران قطعاً سعی می‌کنند تا مجدد قیمت را به بالای میانگین متحرک برسانند. آن وقت می‌توان انتظار داشت تا دوج کوین به قیمت‌های ۰.۰۸ و یا حتی ۰.۱۰ هم برسد.

چند دلیل برای رشد دوج کوین در ادامه سال ۲۰۲۲

پیشبینی قیمت دوج کوین

با اینکه دوج کوین به مانند تمامی آلت کوین‌های موجود روند نزولی را تا به الان تجربه کرده است، اما دلایلی نیز همچنان برای خرید آن وجود دارد. در صورت بروز تغییرات مثبت در بازار، برخی از موارد می‌توانند به رشد دوج کوین کمک کنند. در ادامه به دلایل موجود برای سرمایه گذاری در دوج کوین می‌پردازیم.

غیر متمرکز بودن دوج کوین

حتی قبل از اینکه دوج کوین در سال ۲۰۲۰ توسط ایلان ماسک مورد توجه قرار بگیرد، افراد زیادی به آن علاقه مند بودند. بخش زیادی از علاقه مندی فعالان بازار ارزهای دیجیتال به دوج کوین، به دلیل غیرمتمرکز بودن آن است.

افراد می‌توانند بدون در اختیار داشتن هیچ گونه ابزار پیچیده‌ای، اقدام به استخراج دوج کوین کنند. همچنین به دلیل وجود این مزیت، در حال حاضر پروژه‌های زیادی بر پایه شبکه دوج کوین به وجود آمده‌اند.

جامعه بزرگ

یکی از دلایلی که دوج کوین همواره جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر در بازار است و همیشه سرمایه گذاران زیادی از خرید آن استقبال می‌کنند، جامعه بزرگ دوج می‌باشد. در حال حاضر چیزی حدود ۵ میلیون کیف پول دوج کوین در دنیا وجود دارد. همچنین حمایت افرادی نظیر ایلان ماسک، در افزایش و گستردگی این جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است.

بلاکچین اختصاصی

دوج کوین بر خلاف بسیاری از میم کوین‌های دیگر، دارای شبکه بلاکچین اختصاصی خود است. در این شبکه بلاکچین تراکنش‌ها بسیار کم هزینه از شبکه‌های بیت کوین و اتریوم انجام می‌شوند. توسعه دهندگان زیادی همواره برای بروزرسانی شبکه دوج کوین در تلاش هستند.

خرید توسط سرمایه گذاران بزرگ

با اینکه دوج کوین در جولای سال ۲۰۲۲ قیمت‌های بسیار پایینی را به خود دید، اما آدرس‌های زیادی اقدام به خرید آن کرده‌اند. طبق آمار به دست آمده بسیاری از این خریدهای قابل توجه، توسط کیف پول‌های بزرگ و معروف انجام شده است.

به طور مثال یکی از کیف پول‌ها به تنهایی اقدام به خرید ۱۸ میلیون دوج کوین کرده است. این می‌تواند به افزایش قیمت دوج در آینده کمک بسیاری کند.

چند دلیل برای افت قیمت دوج کوین در ادامه سال ۲۰۲۲

همان طور که دلایل فراوانی برای رشد قیمت دوج کوین در ادامه سال ۲۰۲۲ وجود دارند، ۳ دلیل کلی هم برای ادامه افت قیمت دوج کوین به چشم می‌آید. برای سرمایه گذاری بر روی دوج کوین باید تمامی احتمالات را در نظر گرفت. از همین رو در ادامه به دلایل موجود برای افت قیمت دوج کوین می‌پردازیم.

تورم دوج کوین

دوج کوین نوعی ارز دیجیتال است که عرضه نامحدود دارد؛ به طوری که هر ساله حدود ۵ میلیارد دوج کوین عرضه می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا دوج تورمی حدود ۴ درصد را داشته باشد.

همچنین در ساختار دوج کوین دیده می‌شود که هیچ راهکاری برای کنترل تورم در نظر گرفته نشده است. این یکی از اصلی دلایلی است که می‌تواند موجب ادامه افت قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ شود.

از دست رفتن محبوبیت

به همان اندازه که محبوبیت دوج کوین باعث رشد آن می‌شود، می‌تواند در افت قیمت آن هم تاثیر داشته باشد. دوج کوین جزو ارزهای دیجیتالی بوده که همواره تاثیر بسیاری را از اخبار و توییت های افراد مشهور دریافت کرده است.

لذا طبق پیشبینی های انجام شده، اگر افرادی نظیر ایلان ماسک یا مارک کوبان از حمایت دوج کوین خارج شوند، قیمت دوج می‌تواند افت شدیدی را تجربه کند.

فروش ناگهانی

دانستیم که خریدهای بسیار عالی از دوج کوین در ماه گذشته توسط سرمایه گذاران بازار انجام شده است؛ چنانچه این دسته از سرمایه گذاران اقدام به فروش دوج کوین کنند، قطعاً قیمت دوج به یکباره سقوط خواهد کرد.

۲۰ نفر از سرمایه گذاران برتر، اقدام به خرید دوج کوین کرده‌اند؛ لذا هر فروش سنگینی که توسط این دسته از سرمایه گذاران انجام شود، می‌تواند به دارندگان دیگر ضرر وارد کند.

خرید و فروش دوج کوین

پیشبینی قیمت دوج کوین

سرمایه گذاران ایرانی بسیاری علاقه مند به خرید دوج کوین هستند؛ همچنین دوج کوین جزو ارزهای پرنوسان بازار است و معامله گران بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

برای خرید و فروش دوج کوین، خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون دردسر و با امنیت بالا، می‌توان از صرافی ایرانی OMPFinex استفاده کرد. این صرافی امکان خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال دیگر را هم در کنار دوج کوین به وجود آورده است.

همچنین در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانید بدون احراز هویت فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید. نگهداری ارز دیجیتال در این صرافی بدون به وجود آمدن هیچ مشکلی برای آدرس IP امکان پذیر است.

جمع بندی

با توجه به شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال از اول سال میلادی تا به الان تجربه کرده است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه خرید و فروشی تحلیل و پیشبینی را از بازار را بدست آورید.

همچنین ارزهایی مانند دوج کوین، بسیار از اخبار بیرونی بازار و تاثیر می‌پذیرند. لذا در سرمایه گذاری‌های خود مدیریت ریسک و سرمایه را فراموش نکنید.

کد خبر 590274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.