WHO در مورد شرایط اضطراری آبله میمونی تصمیم‌گیری می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن است کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد اعلام شرایط اضطراری بیماری آبله میمونی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

به گزارش ایمنا، دو منبع نزدیک به کمیته تصمیم‌گیری اعلام شرایط اضطراری بیماری آبله میمونی به خبرگزاری رویترز گفتند: اعضای گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در مورد اینکه آیا شیوع این بیماری نشان دهنده یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی است یا خیر با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما ممکن است " تدروس آدهانوم " دبیر کل این سازمان همچنان بالاترین سطح هشدار را صادر کند.

این کمیته که روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد به دبیر کل سازمان جهانی بهداشت که مسئول تصمیم‌ گیری نهایی در مورد اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی است، مشاوره می‌دهد.

قرار است این سازمان ساعت ۱۳:۰۰ امروز (شنبه) به وقت گرینویچ کنفرانس خبری برگزار و تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

در حال حاضر عنوان "وضعیت اضطراری بهداشت عمومی" تنها برای همه‌گیری کروناویروس و تلاش‌های پیوسته برای ریشه‌کنی فلج اطفال به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر، تاکید متخصصان و کارشناسان بهداشت عمومی به سازمان جهانی بهداشت و دولت‌های ملی برای اتخاذ اقدامات بیشتر در مورد بیماری آبله میمونی افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار مورد ابتلاء و پنج مورد مرگ ناشی از آن در ۷۱ کشور عضو این سازمان گزارش شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 590261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.