قهرمان بازیافت جهان، پلاستیک‌ ماشین‌ها را بازیافت نمی‌کند

سوئد با وجود اینکه به عنوان "قهرمان بازیافت جهان" شناخته می‌شود، پلاستیک خودروهای اسقاطی را بازیافت نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوئد کشوری پیشرو در بازیافت است و تقریباً به سطح "ضایعات صفر" رسیده است. ممکن است تعجب‌آور باشد که سوئد، قهرمان بازیافت جهان با سطح "ضایعات صفر"، به ندرت پلاستیک خودروهای اسقاطی را بازیافت می‌کند.

این به اصطلاح "پسروی" را می‌توان به مشکل در یافتن خریدار برای قطعات پلاستیکی نسبت داد. در واقع، این فرآیند سودآور نیست زیرا هیچ بازاری برای پلاستیک‌های خودروهای ازکارافتاده وجود ندارد.

این نوع پلاستیک همراه با مواد قابل احتراق فروخته می‌شود تا در کارخانه‌های زباله‌سوزی سوزانده شود. این فرآیند سودآور به نظر می‌رسد، اما با وجود نوآوری‌ها در این رویکرد، تأثیر زیست‌محیطی به همراه دارد.

بر اساس برنامه تبدیل زباله به انرژی سوئد، سوزاندن زباله‌ها گرمای بیش از یک میلیون خانه در این کشور را تأمین می‌کند. دود حاصل از زباله‌های سوزانده شده در کارخانه‌های زباله‌سوزی از طریق فیلترهای خشک و آب تفکیک می‌شود. خاکستر باقی‌مانده برای استخراج فلزات، دوباره بازیافت می‌شود و باقیمانده در ساخت‌وساز جاده استفاده می‌شود. در پایان، فقط یک درصد از سوخت باقی می‌ماند و سپس در زباله‌ها ریخته می‌شود. از آنجایی که نیمی از زباله‌های خانگی در سوئد برای تولید انرژی سوزانده می‌شود، نمی‌توان این فرآیند را کاملاً دوستدار محیط زیست دانست.

با این حال، ممکن است جایگزین مناسبی برای سوزاندن پلاستیک خودروهای اسقاط شده برای گرم کردن وجود داشته باشد. جالب است بدانید که ۶۰ درصد پلاستیک موجود در خودروهای اسقاط شده در بلژیک برای تولید محصولات جدید مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

سوئد همتایی در امر بازیافت ندارد؛ به لطف تکنیک‌های پیشرفته جمع‌آوری و مشارکت جمعیت حساس به محیط زیست، این کشور ۹۹ درصد از کل زباله‌های تولید شده در محل را بازیافت می‌کند و یک درصد باقیمانده به محل‌های دفن زباله می‌رود.

قهرمان بازیافت جهان، پلاستیک‌ ماشین‌ها را بازیافت نمی‌کند

کد خبر 590244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.