حمل‌ونقل عمومی شهر رومانیایی دوستدار محیط زیست می‌شود

شهرداری کلوژناپوکا رومانی قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ یک شبکه حمل‌ونقل عمومی صددرصد سازگار با محیط زیست داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر کلوژناپوکا رومانی میزبان ۲۵ واگن برقی است که با وجود این ترولی‌باس‌ها، نیمی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر برقی و بدون آلودگی می‌شود. ویژگی واگن‌های برقی شهر شامل موارد زیر است:

  • دارای ۱۴۲ صندلی و اختصاص تعدادی از آن‌ها برای کاربران ویلچر و افراد معلول
  • بهره‌مندی از سیستم رمپ برای سوار شدن افراد دارای معلولیت، مادران با چرخ‌دستی و کالسکه
  • مجهز به سیستم نظارت تصویری داخلی و خارجی
  • نصب سیستم اطلاعات صوتی و تصویری برای مسافران
  • دارای سیستم شمارش مسافر، سنسورهای هوشمند سه‌بعدی و سیستم ویژه پردازش داده‌ها و ادغام با سیستم CGMT که امکان ردیابی و ثبت تعداد مسافران جابه‌جا شده در فواصل زمانی معین، ایستگاه، خط و شماره وسیله نقلیه را فراهم می‌کند.

حمل‌ونقل عمومی شهر رومانیایی ۱۰۰ دوستدار محیط زیست می‌شود

۲۵ ترولی‌باس جدید با داشتن تمام امکانات موجود در بازار تکنولوژی، استانداردهای اروپایی را در این زمینه رعایت می‌کنند. به لطف اضافه شدن آنها، کلوژناپوکا اکنون دارای کم‌آلاینده‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی در رومانی است. هدف مقامات محلی این است که تا سال ۲۰۲۶ یک شبکه حمل‌ونقل عمومی صددرصد سازگار با محیط زیست داشته باشند. تاکنون دوسوم از ۳۷۰ وسیله نقلیه موجود در جاده‌ها شامل تراموا، ترولی باس و اتوبوس‌ها، جدید و مطابق با بالاترین استانداردها است.

مسئولان کلوژناپوکا پیش از این برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی، جنبشی به نام پنجشنبه‌های سبز را به راه انداختند که بر اساس آن استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی روزهای پنجشنبه برای تمام مردم شهر رایگان شد.

حمل‌ونقل عمومی شهر رومانیایی ۱۰۰ دوستدار محیط زیست می‌شود

توسعه زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز برای ترغیب هر چه بیشتر مردم به سمت اتخاذ تردد سبز از دیگر اقدامات مسئولان شهر برای تبدیل شدن به شهر سبز بدون آلاینده است.

کد خبر 590219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.