۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
توسعه فضای سبز آبیدر سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه دسترسی عادلانه به فضاهای سبز شهری از مولفه‌های مهم توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است، گفت: هشت هکتار فضای سبز در دامنه کوه آبیدر این شهر احداث می‌شود.

سیدانور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه توسعه فضای سبز ضرورتی انکارناپذیر است، اظهار کرد: با رشد جمعیت در دهه اخیر نیاز بیشتری به کاربری فضای سبز در شهرها داریم.

وی افزود: دسترسی عادلانه به فضاهای سبز شهری و حفظ آن‌ها از مؤلفه‌های مهم توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: جوامع امروزی نیازمند توسعه‌ای هستند که نیازهای کنونی بشر را بدون به مخاطره انداختن نیازهای نسل آینده، برآورده کند و در آن به محیط‌زیست و نسل‌های فردا نیز توجه شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه فضاهای سبز شهری با ارکان توسعه پایدار ارتباط مستقیمی دارد، تصریح کرد: تأمین آسایش شهروندان به ویژه آسایش روحی و معنوی آنان هدف اصلی برنامه‌ریزی شهری و توسعه پایدار است، در این راستا توجه به فضای سبز شهری به عنوان یکی از عوامل آسایش و رفاه سهم زیادی در مطلوبیت فضا دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاربری زمین و روند تغییرات آن همگام با طرح‌های توسعه شهری است باید الگویی ارائه دهیم تا در آن حفاظت و حمایت از فضاهای سبز و باز موجود از اولویت و تقدم بیشتری برخوردار باشد.

شهردار سنندج تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه فضای سبز شهرها است.

رشیدی ادامه داد: بر همین اساس توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفته و پروژه‌های مختلفی تعریف شده است.

وی به توسعه فضای سبز در قالب طرح محله‌محور و اجرای پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ در نواحی منفصل شهری اشاره کرد و گفت: هشت هکتار فضای سبز در دامنه آبیدر روبه‌روی شهرک آبیدر احداث می‌شود و مطالعات لازم برای تأمین آب، احداث پارکینگ و دسترسی آسان شهروندان به این پارک هشت هکتاری در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 590215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.