اعمال تخفیف ۹۰ درصدی بهای خدمات اتوبوسرانی با اولویت حاشیه شهر در مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعمال تخفیف ۹۰ درصدی بهای خدمات اتوبوسرانی در گام نخست با اولویت مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

مجید دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی با ۹۰ درصد تخفیف و دریافت بهای ۱۰۰ تومان به ازای هر سفر از شهروندان، اظهار کرد: این تصمیم در راستای سیاست‌های شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، مبنی بر توسعه عدالت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی است، در نظر گرفتن تخفیف برای سفرهای با حمل‌ونقل عمومی حتی می‌تواند در ابعاد کلان‌تری نیز دنبال شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید به دنبال منابع درآمدی پایدار جدید برای شهر باشیم، ادامه داد: مدیریت شهری باید ظرفیت‌های جدید اقتصادی ایجاد کند، در شهر مشهد حدود دو هزار اتوبوس و مینی‌بوس و پایانه‌های متعددی در حال خدمات‌دهی به زائران و مجاوران رضوی هستند که فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود و باید به نحو احسن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اگر به این زیرساخت‌ها و فرصت‌های اقتصادی نگاه درستی داشته باشیم، می‌توان به واسطه درآمدزایی از این طریق، بهای دریافتی از شهروندان برای سفر با حمل‌ونقل عمومی را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هر سفر با اتوبوس حدود ۷,۲۰۰ تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: از این هزینه، شهروندان تنها یک هزار تومان پرداخت می‌کنند و مدیریت درست و پیش‌بینی منابع جدید همین مبلغ ناچیز را نیز می‌توان مشمول تخفیف کرد.

دبیریان خاطرنشان کرد: اعمال تخفیف برای سفرهایی که از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به تشویق مردم نسبت به استفاده از این ناوگان، کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از خودروهای شخصی اشاره کرد.

وی در خصوص اعمال تخفیف ۹۰ درصدی بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد، اظهار کرد: اعمال تخفیف در گام نخست با اولویت مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، بخش بسیاری از مسافران خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی، زائران امام‌رضا (ع) هستند که با «من‌کارت» آشنا نبوده یا امکان تهیه آن را ندارند، بر همین اساس در گام بعدی می‌توان تسهیلات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفت و سپس به سایر نقاط شهر تسری داد.

کد خبر 590192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.