پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه احداث ۴۵ متری بلوار مصلی شرقی تا حر

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: پروژه احداث ۴۵ متری بلوار مصلی شرقی تا بلوار حر تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید خلیل منبتی اظهار کرد: پروژه احداث ۴۵ متری بلوار مصلی شرقی تا حر با هدف ایجاد دسترسی سریع به بخش جنوبی منطقه شهید معقول، کاهش بار ترافیک بلوار حر، پیش‌بینی دسترسی‌ها برای بخش‌های توسعه مجاور این منطقه، ایجاد ارتباط طرفین ریل راه‌آهن بدون عبور از بزرگراه ۱۰۰ متری، دسترسی مناسب برای شهرک شیرین و ایجاد ارتباط بین مسیر محمدآباد و انتهای بلوار حر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این پروژه یک بلوار شامل سه خط عبور با عرض بیش از ۱۲ متر، یک توقف حاشیه آیلند وسط به عرض بیش از سه متر اجرا و فضای سبز و درخت‌کاری است، افزود: در دو طرف بلوار مسیر ویژه دوچرخه، پیاده‌رو و پارک خطی اجرا خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: برای گذر از خط راه‌آهن که در مسیر پروژه قرار گرفته است، نیاز به احداث تقاطع زیرگذر بود، لذا این پل تحت عنوان شهید حریری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تقاطع شهید حریری شامل معبری به عرض ۱۰ متر با دو خط عبور و یک توقف اضطراری و آیلند به عرض سه متر است، خاطرنشان کرد: دهانه پل در هر سمت ۱۸ متر و حداقل ارتفاع پل بیش از پنج متر خواهد بود.

منبتی ادامه داد: پروژه ۴۵ متری مصلی در سه بخش A-B و C در حال اجرا است که در بخش A عملیات زیرساخت در بخش زیادی از مسیر و آسفالت باند جنوبی آن انجام شده است و مسیر ویژه دوچرخه و پیاده‌روهای این بخش نیز در حال تسطیح و تراکم است.

وی گفت: آسفالت مسیر غربی اجرا و مسیرهای ویژه دوچرخه و پیاده‌روها و گذرگاه‌های عابرپیاده نیز در تقاطع A و B انجام شده است و در بخش C نیز جداول میانی و جدول کناری اجرا شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث تقاطع زیرگذر شهید حریری، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات پی‌کنی و اجرای فونداسیون‌های دیوارهای حائل سمت جنوبی تقاطع و شمع‌های زیر دکل برق فشارقوی انجام شده است.

کد خبر 590178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.