تصویب طرح مرمت پل تاریخی دوازده‌چشمه

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل از تصویب طرح مرمت پل دوازده‌چشمه در شورای فنی میراث فرهنگی استان خبر داد.

محسن عطایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح مرمت پل دوازده چشمه در راستای بازآفرینی هسته مرکزی شهر آمل توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تهیه شده و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در این طرح سعی شده احیا و مرمت بنا براساس دوره صفوی بازگردد، افزود: مطالعات انجام شده در این طرح شامل شناخت آسیب‌ها، امکان‌سنجی رفع الحاقات وضعیت موجود و طرح پیشنهادی به همراه جزئیات برآورد اجرای طرح است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آمل خاطرنشان کرد: به دلیل حس تعلقی که شهروندان آمل به پل تاریخی دوازده چشمه دارند و نقش عمده‌ای که این پل در فرم و هویت شهری آمل در ادوار گذاشته تاکنون داشته است، تصمیم بر آن شد تا برای حفظ این پل تردد وسایل نقلیه روی آن ممنوع شود و اصل بنا مورد مرمت قرار بگیرد.

عطایان تصریح کرد: پل دوازده چشمه یا دوازده پله، نام پلی در مرکز شهر آمل است که روی رودخانه هراز قرار دارد. این پل در دوران شاه عباس صفوی روی رود هراز در مرکز شهر آمل، ابتدای خیابان سبزه میدان به‌طور کامل احداث و در دوران قاجار به‌طور کامل مرمت و بازسازی شد.

وی گفت: مرمت این پل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و برای آن طرحی در نظر گرفته شده است که مورد تأیید شورای فنی میراث فرهنگی قرار گرفت.

کد خبر 590162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.