حفظ و ایجاد فضای سبز در دل محله‌های شهر / از طرح‌های جدید تفرجگاهی استقبال می‌کنیم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: اولویت شهرداری حفظ و ایجاد فضای سبز در دل محله‌های شهری، ساماندهی و ایجاد تفرجگاه‌های شهری است که در این راستا از طرح‌های جدید تفرجگاهی و فضای سبز استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه دو شهرداری اصفهان، اظهار کرد: نظافت شهری و حساسیت بر حفظ پاکیزگی محله‌ها برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، کما اینکه مردم منطقه نیز تاکید زیادی بر نظافت و پاکیزگی معابر، خیابان‌ها و محله‌ها دارند و از طریق ۱۳۷ درخواست‌های خود را اعلام می‌کنند.

وی با تاکید بر نظافت بیشتر محله‌ها و کوچه‌ها، افزود: منطقه دو شهرداری حدود ۱۷۰ نیروی پاکبان در حوزه نظافت شهری در اختیار دارد که باید نظارت بر عملکرد پاکبانان خدمات شهری با دقت بیشتری انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به تأمین فضای سبز بختیاردشت، تصریح کرد: اولویت شهرداری حفظ و ایجاد فضای سبز در دل محله‌های شهری، ساماندهی و ایجاد تفرجگاه‌های شهری به‌خصوص در محله‌های منطقه دو است، اما انتظار داریم برای ایجاد و حفظ فضای سبز جدید طرح ارائه شود تا تأمین بودجه مناسب نیز مورد توجه قرار گیرد.

ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری فضای سبز منطقه ۲ هزینه می‌شود

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان نیز در این بازدید، با اشاره به ایجاد فضای سبز عرصه ۵۳ هکتاری شهرک پرتو و پارک کوهستانی این منطقه، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد فضاهای تفرجگاهی برای شهروندان و توسعه فضای سبز اکولوژیک منطقه دو، با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز نسبت به احداث فضای سبز ۵۳ هکتاری در مجاورت شهرک پرتو و پارک کوهستانی در این محدوده اقدام کرده‌ایم، البته با توجه به محدودیت منابع مالی منطقه، انتظار داریم در موضوع توسعه و نگهداری این مجموعه تفرجگاهی مدیریت شهری از منابع مالی در اختیار، به منطقه دو کمک کند.

وی تصریح کرد: ماهیانه مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری فضای سبز منطقه دو هزینه می‌شود که اضافه شدن هر گونه فضای سبز جدید نیازمند جبران مازاد هزینه دارد که انتظار داریم اعتبارات آن برای مجموعه ۵۳ هکتاری شهرک پرتو لحاظ و جبران شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیباسازی منطقه به خصوص در قالب محله‌محوری و دیوارنگاره‌نویسی برای شهرداری بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: زیباسازی ورودی خیابان‌ها و بازسازی خیابان بسیج در برنامه کاری شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، جمعی از معاونان و مدیران شهرداری اصفهان از پروژه‌های سطح منطقه دو از جمله منبع آب منطقه، مجموعه ۱۸ هکتاری و پارک مهر بازدید کردند.

کد خبر 590153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.