راه‌اندازی نخستین خانه موزه ایثار و شهادت در منطقه ۸ تهران

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از طراحی و راه‌اندازی نخستین خانه ایثار و شهادت با نام شهیدان صابری در منطقه ۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، محمد مویدی با اشاره به ضرورت توجه به اماکن دینی، مذهبی و مرمت و بازسازی خانه شهدای معظم انقلاب اسلامی گفت: اماکن مذهبی و دینی از جمله فضاهای عمومی الهام‌بخش و تأثیرگذار معنوی محسوب می‌شوند.

وی افزود: از آنجایی که این فضاها مجموعه ارزش‌های فرهنگی همچون آئین و سنت‌های الهی، عادات پسندیده و خاطرات جمعی را در شهر حفظ و بسط می‌دهند، توجه به چگونگی نگهداری، توسعه و بهره‌برداری مطلوب از آنها به‌طور جدی حائز اهمیت است، از این‌رو توجه به این موضوع زمینه تقویت تعاملات فرهنگی را به وجود خواهد آورد.

مویدی با اشاره به کمک‌های شهرداری منطقه ۸ و موزه‌ای که قرار است در این منطقه ساخته شود، گفت: مقرر شد طی کارگروه فرهنگی مشترکی موضوعاتی چون ساماندهی مقبره شهدای غواص، ایجاد خانه ایثار و شهادت، نماد وحدت ادیان الهی و دیگر موارد مورد بررسی قرار بگیرد و با تعاملی مشترک اقدامات سازنده‌ای صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی برای طراحی و راه‌اندازی نخستین خانه ایثار و شهادت با نام شهیدان صابری صورت گرفته است تا در جهت توسعه خرده فضاهای فرهنگی مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی اقدامات سازنده‌ای در این منطقه شکل گیرد.

کد خبر 590131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.