اصلاح هندسی میدان امام خمینی(ره) اراک انجام می‌شود

شهردار منطقه یک اراک از اصلاح هندسی میدان امام خمینی(ره) در این منطقه خبر داد و گفت: احداث پارک شطرنج به عنوان نخستین پارک موضوعی و تخصصی ورزشی این کلانشهر، مهم‌ترین اقدام عمرانی انجام شده در منطقه است.

حسین زندیه‌وکیلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در منطقه یک شهرداری اراک دنبال می‌شود، اصلاح هندسی میدان امام خمینی (ره) است که با شروع کار پروژه توسط قرار گاه خاتم‌الانبیاء (ص)، در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه یک، بزرگترین منطقه شهرداری اراک محسوب می‌شود، افزود: مساحت این منطقه بالغ بر سه هزار هکتار و مساحت حریم آن بالغ بر ۱۵ هزار هکتار است که ۴۳ درصد از مساحت محدوده و ۵۲ درصد از حریم کل اراک را شامل می‌شود.

شهردار منطقه یک اراک با بیان اینکه این منطقه، تنها منطقه‌ای است که دو ناحیه فعال را در محل شهرک صنعتی و قنات ناصری، زیرمجموعه خود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آسفالت، جدول‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث پارک شطرنج به عنوان نخستین پارک موضوعی و تخصصی ورزشی در اراک، مهم‌ترین اقدام عمرانی انجام شده در منطقه یک شهرداری است.

وی با بیان اینکه پارک شطرنج با همکاری سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سیما و منظر شهری شهرداری اراک در حال احداث است، گفت: این پارک در محلی که پیش از این متروکه محسوب می‌شد و امکان شکل‌گیری بزهکاری یا دیگر جرایم در آن وجود داشت، احداث شد و از این جهت می‌توان از آن به عنوان یک اقدام فرهنگی و اجتماعی یاد کرد.

کد خبر 590094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.