چند درصد بیماران درگیر کرونای طولانی مدت می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد آلوده به ویروس کرونا ممکن است درگیر کرونای طولانی‌مدت شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز کرونای طولانی‌مدت در میان افراد آلوده به ویروس کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۸۰۰۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند، محققان از این افراد درخواست کردند از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ هر دو هفته به سوالات مربوط به کووید پاسخ دهند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۲۳ درصد از افراد آلوده به ویروس کرونا درگیر کووید طولانی مدت می‌شوند، به طوری که تا بیش از ۱۲ هفته از علائم مربوط به آن رنج می‌برند. احتمال ابتلاء به کووید طولانی مدت در میان افرادی که احتقان قفسه سینه را تجربه کردند کمتر بود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) کووید طولانی را در قالب علائمی تعریف می‌کند که ۱۲ هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

به گفته محققان، کرونای طولانی‌مدت یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است، ۲۳ درصد شیوع بسیار بالایی است و ممکن است میلیون‌ها نفر را درگیر کند. نتایج مطالعاتی از این قبیل به متخصصان کمک می‌کند منابع و خدماتی را برای کمک به بهبودیافتگان برای بازگشت به زندگی عادی اختصاص دهند. با توجه به مطالعه انجام شده، چاقی و ریزش مو در زمان عفونت، از جمله عوامل پیش‌بینی کننده کووید طولانی مدت است. با وجود اینکه کروناویروس معمولاً یک بیماری حاد است که تقریباً سه هفته طول می‌کشد، برخی از مبتلایان درگیر علائمی می‌شوند که ممکن است ماه‌ها یا حتی بیشتر ماندگار باشد.

کد خبر 590061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.