خانه‌های فرهنگ باید محل توانمندسازی اهالی محله باشد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از افتتاح کلاس‌های آموزشی، مهارتی و اجتماعی خانه فرهنگ معرفت در کوی حسین‌پور، همزمان با اجرای مراسم شادیانه‌ میلاد امام موسی کاظم (ع) خبر داد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پیشبرد اهداف فرهنگی با فعالیت خانه‌های فرهنگ امکان‌پذیر است از افتتاح کلاس‌های آموزشی، مهارتی و اجتماعی خانه فرهنگ معرفت در کوی حسین‌پور، همزمان با اجرای مراسم شادیانه میلاد امام موسی کاظم (ع) خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌های فرهنگ باید محلی برای توسعه فرهنگی و توانمندسازی اهالی محله باشند، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی خانه فرهنگ معرفت با برگزاری مراسم شادیانه میلاد امام موسی کاظم (ع) با شرکت اهالی کوی حسین‌پور آغاز شد تا شهروندان با حضور در این مرکز فرهنگی و استفاده از امکانات آن در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه این مراسم با همراهی معتمدان محلی برگزار شد، افزود: قرائت قرآن، پخش سرود ملّی، مولودی‌خوانی، اجرای نمایش از برنامه‌های این شادیانه بود و همچنین شرکت‌کنندگان از اجرای سرود گروه دختران محله کوی حسین‌پور و سرود گروه مهر ولایت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای خردسالان در این خانه فرهنگ، مهدکودک و اتاق بازی درنظر گرفته شده است، افزود: اهالی محله نیز می‌توانند علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی از حضور کارشناس روانشناسی و مشاوره خانواده نیز استفاده کنند.

واحدیان گفت: همزمان با آغاز فعالیت این مرکز فرهنگی، اجرای نمایشگاه و فروشگاه محصولات خانگی، صنایع و هنرهای دستی بانوان نیز در محل خانه فرهنگ برپا شد و امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌های این خانه فرهنگ در کوی حسین‌پور، گام‌های سازنده‌ای در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی این محله برداریم.

خانه فرهنگ معرفت در انتهای خیابان آیت‌اله سعیدی (نطنز)، کوی معراج ۴۸( حسین‌پور) واقع است که به همت و با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی محله و با نظارت و حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به منظور افزایش آگاهی‌های اجتماعی، ارتقای وضعیت فرهنگی و توانمندسازی شهروندان این منطقه آغاز به کار کرد.

کد خبر 590054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.