کارگروه‌های تخصصی مشترک بین کلانشهرها تشکیل شود

شهردار یزد گفت: کارگروه‌های تخصصی مشترک در سطح شهرداری‌ها برای ارائه راهکارهای مفید در اداره شهرها تشکیل شود.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون دستاوردهای سفر به شهر اصفهان، اظهار کرد: در راستای تعاملات خود با استان‌های مختلف از جمله مثلث طلایی گردشگری (یزد، شیراز و اصفهان) سفری سه روزه به اصفهان داشتیم.

وی با بیان اینکه در روز اول از تصفیه‌خانه شهر اصفهان بازدید کردیم، ادامه داد: در روز دوم موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که طی آن از خبرگزاری ایمنا، مجموعه ۱۳۷ و مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بازدید شد.

شهردار یزد تصریح کرد: چنین سفرهایی باعث می‌شود تجربیات شهرها به اشتراک گذاشته شود، ممکن است برخی تجربه‌ها و اقدامات در شهر اصفهان وجود داشته باشد که می‌تواند در شهر یزد نیز اجرا شود و ممکن بوده در شهر یزد ظرفیت‌هایی موجود باشد که برای اصفهان مثمرثمر باشد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شهرها را به بهترین شکل مدیریت کنیم چاره‌ای جز این قبیل ارتباطات و انتقال تجارب نداریم؛ حوزه‌های خدماتی و فعالیتی شهرداری‌ها بسیار وسیع و گسترده است که بیشتر مباحث تخصصی است.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: در این سفر به مدیریت شهری اصفهان پیشنهاد شد که کارگروه‌های مشترک تخصصی در سطح شهرداری و شوراهای اسلامی شهر تشکیل شود تا بتوانیم در آنجا راهکارهای مناسب برای اداره بهتر شهرها و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب مسائل و چالش‌های شهرداری‌ها مشترک است، گفت: در این راستا ارتباطات مشترک و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، می‌تواند راهکارهای مفیدی ارائه دهد که از طریق مجلس و دولت مصوب و در نهایت عملیاتی شود.

کد خبر 590015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.