موفقیت اصفهان در جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و یزد، گفت: رفع مشکلات بافت تاریخی و لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری مباحثی است که باید بین دو شهر تبادل نظر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مجتبی صداقت، در نشستی که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و یزد برگزار شد، اظهار کرد: نکته‌ای که در شهرداری اصفهان و اغلب پروژه‌های شهر دیده می‌شود، داشتن نگاه فرهنگی مدیریت شهر است.

وی ادامه داد: کار ویژه‌ای که مدیریت شهری اصفهان در زمینه آموزش شهروندی از اواخر دهه ۸۰ آغاز کرده و همچنان ادامه دارد، از دیگر جذابیت‌هایی است که توجه مدیریت شهری یزد را به خود جلب کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی شهرداری یزد افزود: در این سفر تجربیات خوبی را در مدیریت شهری اصفهان در زمینه فرهنگی شاهد بودیم وامید که این تجربیات به شهر یزد نیز منتقل شود.

راه‌اندازی مثلث گردشگری

بی بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد در این نشست اظهار کرد: ایران جز ۱۰ کشور اول جهان در زمینه گردشگری است و شهر یزد و اصفهان نیز نقاط مشترکی را در زمینه گردشگری و ابنیه تاریخی دارند، لذا در این زمینه باید مثلث گردشگری را راه اندازی کرده‌، البته باید در مورد استفاده‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که هر دو شهر می‌توانند ببرند، تبادل نظر کنیم.

وی ادامه داد: در سفر خود به اصفهان شاهد ایجاد شهرک سلامت در اصفهان بودیم، قطعاً گردشگر سلامت از نقاط هدف کلانشهرها است، اصفهان چه جایگاهی را در زمینه گردشگر سلامت برای خود ترسیم کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم، عقد خواهرخواندگی بین‌شهرهای یزد، اصفهان و شیراز منعقد شود تا زمینه تعاملات، مراودات فرهنگی و گردشگری بین این سه کلانشهر فراهم شود.

لزوم جلب رضایت شهروندان

فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزد در این نشست اظهار کرد: درآمد پایدار و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای کلانشهرها بسیار با اهمیت است، لذا از مدیریت شهری اصفهان درخواست می‌شود که تجربیات خود را در اختیارمان قرار دهند.

وی ادامه داد: دومین موضوعی که در شورای اسلامی شهر یزد اهمیت دارد، جلب رضایتمندی مردم است، لذا بر روی تحقق شهر هوشمند تمرکز کردیم تا از این طریق فرایند خدمت‌رسانی به امور مردم را تسهیل کنیم و رضایتمندی را افزایش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: وجود یک تیم رسانه‌ای در این روزها می‌تواند به مدیریت شهری بسیار کمک کند، لذا درخواست می‌شود تجربیات خود را در این زمینه در اختیارمان قرار دهید.

تشکیل کمیسیون مشترک برای رفع مشکلات بافت تاریخی

علیرضا نقوی، شهردار منطقه بافت تاریخی شهر یزد در این نشست اظهار کرد: شهر یزد تنها شهری در کشور است که در چارت سازمانی خود شهردار بافت تاریخی دارد.

وی افزود: حیات اجتماعی که در شهر یزد وجود دارد و وفاداری مردم این کلانشهر به این بافت تاریخی باعث جلب توجه سازمان یونسکو شده است، اما در حال حاضر در بافت تاریخی الزاماتی برای گرفتن استعلامات داریم.

شهردار منطقه بافت تاریخی شهر یزد گفت: نگاه سازمان میراث فرهنگی بیشتر نگاه کالبدی و به تعبیری خِشت و گِلی به بافت تاریخی است و این باعث بروز مشکلاتی بعضاً برای شهروندان می‌شود، به عنوان مثال باریک بودن کوچه‌ها و عدم ورود اورژانس و آتش‌نشانی باعث خروج مردم و به نوعی کوچ از این بافت تاریخی شده است و در مقابل اتباع بیگانه در این بافت سُکنی می‌گزینند که یکی از چالش‌ها است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم، در جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور، کمیته و کمیسیونی در رابطه با مشکلات و مسائل مشترک مرتبط با بافت تاریخی در کلانشهرها تشکیل شود تا بتوانیم از این طریق راهکار مناسب آن را پیدا کنیم، چرا که اگر با این رویه پیش برویم ممکن است در آینده نزدیک بافت‌های تاریخی کلانشهرها به دلیل مشکلات زیاد از سکنه خالی شود.

کد خبر 589935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.