اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است/ لزوم تبادل تجربیات دو کلانشهر

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: کلانشهر یزد در احیای بافت تاریخی موفق بوده، به نحوی که امروزه مجموعه‌ای ۲۰۰ هکتاری در این شهر به ثبت جهانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی شامگاه _پنجشنبه سی تیرماه_ در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن قدردانی از میزبانی مجموعه مدیریت شهر اصفهان در این سفر دو روزه، اظهار کرد: از گذشته تا به امروز اقدامات بزرگی در زمینه سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف را در اصفهان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: شهرهای یزد و اصفهان از گذشته‌های دور مراودات فرهنگی، تجاری و اقتصادی بسیاری با هم داشتند و ارتباطات متعدد دیرینه‌ای در این زمینه شکل گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم یزد در شهر اصفهان و برخی از مردم اصفهان در شهر یزد ساکن هستند، این باعث تعلق خاطر مردم این دو شهر شده است.

وی افزود: زمانی که در استان‌های دیگر کشور حضور می‌یابیم، مردم دیگر استان‌ها فرق و تمایزی بین اصفهان و یزد قائل نمی‌شوند که این حاکی از صمیمیت مردم این دو شهر است، بنابراین امیدواریم این نشست‌ها و مراودات زمینه رشد و پیشرفت هر دو شهر را فراهم کند.

سیفی تصریح کرد: شهر یزد در احیای بافت تاریخی موفق بوده است، به نحوی که امروزه مجموعه‌ای ۲۰۰ هکتاری در شهر یزد، به ثبت جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه منطقه بافت تاریخی شهر یزد به خوبی مدیریت می‌شود، اظهار کرد: البته هزینه بیشتر این مدیریت را شهرداری یزد متقبل شده و سازمان میراث فرهنگی آنچنان در این زمینه ورود نکرده و تنها به نظارت ضوابط و قوانین در این زمینه بسنده کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: این تجربه خوبی است که می‌تواند برای شهر اصفهان مورد استفاده قرار گیرد، اما در مقابل در شهر یزد نتوانسته‌ایم همچون اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: شهر اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری و رونق پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی نسبت به شهر یزد موفق‌تر عمل کرده است، حتی معتقد هستم این موفقیت شهر اصفهان بیشتر از شهر تبریز است، لذا خواستاریم که رمز و راز این موفقیت را بدانیم و در شهر یزد برای مردم اجرا کنیم.

سیفی خاطرنشان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر یزد با رکورد و حرکت آهسته همراه است و گاهی عمر اجرای بعضی پروژه‌های مشارکتی به اندازه دو دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

کد خبر 589934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.