ایجاد ۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی و کاربردی

قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور از افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه برای رفع نیاز فعلی جامعه خبر داد.

به گزارش ایمنا، آقای اصغر کشتکار امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال ۱۲۵ رشته جدید به تعداد رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، گفت: سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها که امکان انتخاب رشته داشتند انتخاب رشته نکرده اند، چون این رشته‌ها جوابگوی آینده شغلی آن‌ها نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که می‌تواند از طریق ارایه آموزش‌های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد در کشور و کمک به رفع معضل بیکاری، در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.

قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا دارد در چهارچوب برنامه تحولی نیازآفرینی و با مشارکت متولیان حوزه‌های شغلی و با مطالعه و پردازش اطلاعات بازارکار، نیازهای آموزشی را مستمرا شناسایی و تولید برنامه‌های درسی جدید به ویژه با تاکید بر مشاغل نوظهور و مشاغل آینده را به صورت جدی دنبال کند.

وی همچنین گفت: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و رایانه و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه‌های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور و اشتغال زا، ۲۱ عنوان برنامه درسی جدید در سطح تکنسینی این‌حوزه شغلی تصویب شده است.

کشتکار از ایجاد ۱۴ عنوان رشته جدید مشمول مشاغل حوزه حقوق در این دانشگاه خبر داد و افزود: باتوجه تنوع و تکثر مشاغل آینده در حوزه ورزش و تربیت بدنی نیز رشته‌های جدیدی تصویب شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 589929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.