ایجاد اقتصاد پر رونق؛ برنامه ۳ سال آینده شورای شهر ولینگتون

شورای شهر ولینگتون با ارائه چالش ایجاد اقتصاد پررونق برای سه سال آینده در نظر دارد به بهبودی شرایط این شهر در دوران پساکرونا و بازگشت آن به جنب‌وجوش و سرزندگی پیش از کووید-۱۹ کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ولینگتون هر سه سال یک‌بار، پیش از برگزاری انتخابات نهادهای محلی، گزارشی برای ارائه اطلاعات و ترویج مباحث عمومی در مورد مسائل پیش روی مقامات محلی تهیه و ارائه می‌کند. این گزارش برای سال جاری شامل پنج چالش اصلی بود که یکی از آن‌ها ایجاد اقتصاد پررونق برای «پونکه (Pōneke)» محسوب می‌شود که نقشی حیاتی در حمایت از اقتصاد گسترده‌تر منطقه ولینگتون در مسیر بهبودی پس از کرونا و توانمندسازی مشاغل و ساکنان شهر برای رونق مجدد دارد.

چالش شورای شهر ولینگتون برای بهبود اقتصادی در دوران پساکرونا

ولینگتون خلاق‌ترین، مولدترین و کارآمدترین محیط اقتصادی نیوزیلند است که در سال ۲۰۲۰ تنها دو کیلومتر مربع از مرکز آن موفق به تولید ۶.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور شده است. سه سال گذشته همان‌طور که روی سراسر جهان تأثیرات منفی داشته، برای شهر، مشاغل و مردم ولینگتون نیز چالش‌برانگیز بوده است و در حال حاضر، به‌رغم عملکرد بسیار خوب شهر در مقابله با تأثیرات گسترده کووید -۱۹، رونق بخشیدن سریع به مشاغل و وضعیت ساکنان شهر بسیار مهم به‌نظر می‌رسد.

شورای شهر با تعیین چالش «ایجاد اقتصاد پررونق» قصد دارد در راستای بهبودی اقتصادی در دوران پساکرونا از شهر حمایت کند و امکان رشد کسب‌وکارها و شهروندان شهر پر جنب‌وجوش ولینگتون را فراهم آورد. چالش مذکور دربردارنده درک و مدیریت چالش‌های مرتبط از جمله زنجیره تأمین و وارد کردن عنصر انعطاف‌پذیری در اموری است که بر جوامع و مشاغل تأثیر دارند و حتی ممکن است بر اجرای برنامه‌های کاری خود شورا نیز اثر گذارند چراکه با افزایش هزینه‌ها شورا نیز مجبور است برای پیاده‌سازی یا فازبندی مجدد پروژه‌های خود به اولویت‌بندی بپردازد.

شورای شهر ولینگتون طی این چالش قصد دارد با حمایت از شهروندان برای حل بحران کرونا و عبور موفقیت‌آمیز از آن، سرمایه‌گذاری روی اقتصاد دایره‌ای بدون کربن و تداوم پروژه‌های مکان‌سازی، حمایت از خرده‌فروشی‌ها و بهبود مهمان‌نوازی و مهمان‌پذیری شهر و تداوم برنامه‌های مسکن و بی‌خانمانی بر ایجاد اقتصادی پررونق و درنتیجه بهبود شرایط ولینگتون متمرکز شود.

آماری که شورا در پیاده‌سازی این چالش در دسترس دارد به این شرح است که وضعیت اقتصادی ۶۱ درصد از مردم ولینگتون تحت تأثیر کووید -۱۹ قرار دارد، ۶۷ درصد از مردم شهر امکان کار کردن از خانه را دارند، ۷۲ درصد از افرادی که پیش از این در خانه کار می‌کردند اکنون می‌توانند زمان بیشتری را نسبت به گذشته از خانه فعالیت کنند، ۷۱ درصد از ساکنان اروپایی، ۴۰ درس از ساکنان اهل اقیانوس آرام و ۵۰ درصد از مردمان مائوری در ولینگتون صاحب خانه هستند و در نهایت ۴۷ درصد از مردم ولینگتون معتقدند که شهر جذاب و پر جنب‌وجوش آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۰ یا کاهشی ۶۹ درصدی در این زمینه مواجه بوده است.

برنامه‌های شورای شهر ولینگتون برای حمایت از رونق اقتصادی

شورای شهر ولینگتون قصد دارد با مورد توجه قرار دادن رویدادهای ملی و جهانی، رسیدگی به نگرانی‌های ایمنی شهر با تمرکز بر افزایش سرزندگی شهر مرکزی، همکاری با مشاغل، دولت مرکزی و ارائه‌دهندگان آموزش برای جذب و حفظ استعدادها و تسهیل رشد شهر، همکاری با دولت محلی و مرکزی، مانا فنیرا، سازمان‌های بخش اجتماعی و مشاغل برای رسیدگی به نابرابری‌ها به «حمایت از شهر برای خروج از همه‌گیری کووید -۱۹» بپردازد. همچنین در بخش «سرعت گذار به اقتصاد دایره‌ای بدون کربن و بدون زباله»، مشارکت با دولت مرکزی، مشاغل، جوامع و مدیریت زمانی و حمایت و همکاری با مشاغل محلی برای ایجاد راه‌حل‌ها و مسیرهای رو به جلو در پاسخ به شرایط اضطراری آب‌وهوایی را مد نظر قرار دهد.

شورای شهر در بخش «تداوم پروژه‌های مکان‌سازی» نیز با توجه به نقش مهمی که مکان‌سازی در ایجاد سرزندگی شهری دارد، در راستای حمایت از سرزندگی شهر و مزایای اقتصادی آن قصد دارد نظافت خیابان‌ها، هنر شهری و توسعه معابر، فضاهای سبز برای استراحت، کار و بازی، محیط‌های غذاخوری در فضای باز و فعالیت‌هایی مانند سرگرمی‌های خیابانی را مورد توجه قرار دهد. شورا در بخش «حمایت از خرده‌فروشی‌ها و بهبود مهمان‌نوازی» به‌عنوان اجزا اصلی شهر پر جنب‌وجوش ولینگتون درصدد شناسایی راه‌هایی برآمده است که فرهنگ‌های محلی متنوع سراسر شهر را قادر می‌کند به‌واسطه برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در ارائه تجربیات منحصربه‌فرد ولینگتون در این زمینه خلاق باشند.

شورای شهر ولینگتون در بخش «تداوم برنامه‌های مسکن و بی‌خانمانی» نیز برای اطمینان از دسترسی همه ساکنان شهر به مسکن ایمن و مقرون‌به‌صرفه که آن را یک ضرورت تلقی می‌کند، در حال توسعه یک رویکرد جدید و مشترک برای شناسایی و ایجاد راه‌هایی نو برای مانافنیرا و مائوری، سطح وسیع‌تری از جامعه، کسب‌وکارها و خود شورا است تا بتوانند در همکاری با یکدیگر نحوه برخورد ولینگتون با بی‌خانمان‌ها را بازتعریف کنند. این اقدام شورا شامل ایجاد یک پلت‌فرم منسجم برای مانافنیرا و مائوری، آژانس‌های خدمات اجتماعی و سایر بخش‌های جامعه در بخش همکاری برای کاهش بی‌خانمانی و توسعه مستمر واحدهای اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌شود.

کد خبر 589925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.