تدبیر شورای شهر ویکفیلد برای اسکان افراد بی‌خانمان

شورای شهر ویکفیلد در راستای کاهش هزینه‌های خود در بخش اسکان افراد بی‌خانمان در هتل‌ها قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار پوندی برای آن‌ها مسکن اجتماعی مناسب تهیه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ویکفیلد در حال حاضر سالانه حدود ۱.۷ میلیون پوند برای اقامت افراد بی‌خانمان سراسر منطقه در هتل‌های شهر هزینه می‌کند، با این‌حال در نظر دارد در راستای کاهش این هزینه سرسام‌آور، با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار پوندی، سه خانه سازمانی خالی که در اختیار خود دارد را برای اسکان این افراد آماده کند و مبلغی را نیز به‌عنوان یارانه در اختیار آن‌ها قرار دهد. این سه ملک پس از نوسازی امکان فراهم آوردن هشت واحد اقامتی را برای اسکان افراد بی‌خانمان فراهم خواهد آورد.

این اقدام که برای آن یک بازه زمانی ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است، با صرفه‌جویی قابل‌توجهی در بخش هزینه‌های شورا همراه خواهد بود و با مورد استفاده قرار دادن املاک خالی و بدون استفاده به شورا کمک خواهد کرد تا مسئولیت‌های استراتژیک خود را بهتر انجام دهد.

بررسی‌های شورا نشان داده است که اقامت یک نفر برای یک شب در اتاق معمولی یک هتل معمولی ۵۰ پوند هزینه دارد حال آن‌که اقامت در مسکن‌های اجتماعی مدنظر با هزینه شبی ۱۳.۱۹ پوند این امکان را فراهم می‌آورد که هر فرد ۳۶.۸۱ پوند دیگر را به‌صورت یارانه دریافت کند که طی یک سال این مبلغ برابر با ۱۳ هزار و ۴۳۵ پوند برای هر فرد است. به این ترتیب بسیاری از مشکلات افراد بی‌خانمان سروسامان خواهد یافت و شورا نیز ۸۲ هزار پوند در سال صرفه‌جویی خواهد داشت. این میزان صرفه‌جویی در طول سالیانی که یک ملک پابرجا است بسیار برای شورا قابل‌توجه خواهد بود.

شورای شهر ویکفیلد آدرس خانه‌های مدنظر و هزینه تخمینی لازم برای بازسازی آن‌ها به‌صورت زیر منتشر کرده است:

"خانه دو طبقه دارای تراس میانی در «وست‌وارد (West Ward)» متعلق به دهه ۱۸۹۰، نیازمند ۱۴۰ هزار پوند برای بازسازی کامل با گزینه‌ای برای استفاده به‌عنوان خانه‌ای با سه اتاق یک‌نفره مجهز به حمام و آشپزخانه مشترک

ملک پلکانی دو طبقه واقع در نورث‌وارد «(North Ward)» متعلق به سال ۱۹۰۰، نیازمند ۱۷۲ هزار پوند برای تبدیل به دو آپارتمان مجهز

ملک چهار طبقه با تراس انتهایی متعلق به دهه ۱۸۹۰، نیازمند ۱۹۸ هزار پوند برای بازسازی مطابق با استانداردهای قانونی موردنیاز"

شورای شهر همچنین اعلام کرد که در می ۲۰۲۰، تعداد ۳۲۳ خانوار در اسکان موقت بودند که ۹۲ مورد از آن‌ها در هتل‌ها جا داده شدند. پس از آن شیوع کووید -۱۹ با افزایش قابل‌توجه هزینه‌های شورا همراه بود. به‌این‌ترتیب طرح اسکان افراد بی‌خانمان با ۵۷۰ هزار پوند سرمایه به صحن شورا ارائه شد که مطابق با آن شورای شهر موظف بود به‌صورت موقت برای جلوگیری از بی‌خانمانی، رفع آن یا انجام وظیفه اصلی شهر برای تأمین مسکن، اسکان متقاضیان بی‌خانمان را تضمین کند.

شورای شهر گفت از آنجا که تقاضا برای مسکن اجتماعی در ویکفیلد بسیار زیاد است، دسترسی به مسکن جایگزین برای افراد بی‌خانمان یک چالش به حساب می‌آید. با این وجود پیشنهاد تبدیل سه خانه خالی شورا به مسکن اجتماعی را به‌عنوان طرحی در زیرمجموعه اصل «اقتصاد برای همه کار می‌کند» به مرحله اجرا درآورد چراکه مسکن مناسب و مقرون‌به‌صرفه در سراسر منطقه ویکفیلد موجود است و اقامت در هتل تنها باید برای دوره‌های کوتاه‌مدت تنها در شرایطی مورد استفاده قرار گیرد که دسترسی به یک محل اقامت جایگزین امکان‌پذیر نیست.

شورای شهر ویکفیلد خاطرنشان کرد که افزایش دسترسی به اقامتگاه‌های موقت پراکنده در سطح شهر، میزان اتکا به اقامتگاه‌های گران‌قیمت هتل را کاهش می‌دهد و مسکن موقت مناسب‌تری را برای خانوارهای بی‌خانمان فراهم می‌کند. شورا همچنین طرح اسکان افراد بی‌خانمان را برنامه‌ای مفید برای استفاده مولد از خانه‌های خالی شهر و بهبود مناطقی دانست که این املاک در آن‌ها قرار گرفته‌اند که نه تنها سطح خانه‌های خالی هر منطقه را پایین می‌آورد، بلکه به شورا در انجام مسئولیت استراتژیک خود کمک می‌کند و به خانوارها اجازه می‌دهد در اقامتگاه‌های مستقل با دسترسی به امکاناتی هم‌چون دسترسی به پخت‌وپز و شست‌وشو که برای مراقبت از خانواده خود نیاز دارند و در هتل امکان‌پذیر نیست، زندگی کنند. این امر همچنین امکان مستقر شدن در جامعه و دسترسی به همه امکانات محلی حتی برای مدتی موقت را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

کد خبر 589916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.