جولان سگ‌ها در گوگد/شیلات در آستانه نابودی

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گلشهر در محاصره ریزگردها»، «کلنگ‌زنی باغ بانوان شهر بافران»، «تالاب شیلات، نعمتی که نقمت شد»، «اجرای فاز دوم پروژه فاضلاب شهری گوگد»، «ات ویژه شهرداری سمنان برای احیای بناهای تاریخی»، «شکایت شهروندان از قطع درختان پارک شهر گلپایگان»، «دانشنامه موسیقی سنندج تدوین می‌شود»، «استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌های بروجرد»، «شب‌های شهرکرد» و «جولان سگ‌ها در گوگد» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

گلشهر در محاصره ریزگردها

«گلشهر در محاصره ریزگردها» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

پدیده گردوغبار یا ریزگردها به‌عنوان یکی از چالش‌های زیست‌محیطی طی سال‌های گذشته بیشتر نقاط کشور را درگیر کرده است. گلشهر نیز از پیامدهای منفی این معضل در امان نبوده و مشکلات متعددی برای ساکنان این شهر کوچک ایجاد شده است؛ ازجمله این پیامدها می‌توان به کاهش رشد و بازدهی محصولات کشاورزی، تشدید خسارات ناشی از بروز آفات و بیماری‌های گیاهی، افزایش تصادفات جاده‌ای به علت کاهش قدرت دید، افزایش مصرف آب برای شست‌وشو، تعطیلی واحدهای صنعتی، خدماتی، آموزشی، آلودگی منابع آب، اختلال در سیستم‌های برق‌رسانی، افزایش فرسایش بناها و کاهش عمر مفید آن‌ها و مشکلات روحی و روانی شهروندان اشاره کرد.

کلنگ‌زنی باغ بانوان شهر بافران

احسان شریف‌النسبی شهردار بافران ضمن تبریک عید غدیر به مردم شهرستان نائین اظهار کرد: در روز عید بزرگ غدیر توفیق شد آئین کلنگ‌زنی باغ بانوان شهر بافران با حدود پنج هزار مترمربع عرصه شامل فضای سبز و باز و همچنین مراکز چند منظوره برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی زده شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، هرچه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

تالاب شیلات، نعمتی که نقمت شد!

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته «تالاب شیلات، نعمتی که نقمت شد» بود.

تالاب آب شیرین «شیلات» آستارا در گذشته‌ای نه چندان دور وسعت بسیار زیادی داشت، اما به مرور زمان با بی‌تدبیری مسئولان وقت، بخش وسیعی از آن به دلایل مختلف خشکانده شد و از بین رفت؛ مابقی تالاب نیز به زمینی بایر و علفزار تبدیل شد.

محیط بسیار مناسب «تالاب شیلات» در فصل زمستان میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر همچون قو، پلیکان، مرغابی، اگرت و حواصیل و سایر گونه‌ها از مناطق شمالی اروپا و آسیا بود، اما طی سال‌های گذشته به دلیل شرایط نامطلوب تالاب، تعداد این پرندگان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

اجرای فاز دوم پروژه فاضلاب شهری گوگد

حسین علی‌محمدی شهردار گوگد با اشاره به آب‌رسانی به فضای سبز شهری گوگد، اظهار کرد: ۴۰ درصد از پروژه لوله‌گذاری به بخش فضای سبز شهری باقی مانده بود که در سال جاری ۴۵۰۰ متر شبکه اصلی لوله‌گذاری انجام و اکنون فقط ۱۰ درصد فضای سبز شهری با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه لوله‌گذاری مسیرهای باقی فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری است، افزود: در سال جاری بلوار شفا، بلوار شهدا، بلوار نیوان به گوگد و میدان‌های بقیه‌الله، توحید و ۱۴ معصوم به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

شهردار گوگد از اجرای فاز دوم پروژه فاضلاب شهری گوگد خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب شهری گوگد در چند فاز اجرا می‌شود؛ فاز نخست آن به طول هزار متر طول در سال ۱۳۹۹ حدفاصل میدان بقیه‌الله تا میدان توحید شهر بوده است.

تسهیلات ویژه شهرداری سمنان برای احیای بناهای تاریخی

«تسهیلات ویژه شهرداری سمنان برای احیای بناهای تاریخی» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان در دیدار با کازوتوشی آیکاوا، اظهار کرد: شهرداری، مرمت و بازآفرینی ۱۸ بنای تاریخی را در دستور کار دارد که بعضی از آنها در حال بهره‌برداری است و مابقی در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به کاربری‌های مختلف این بناها، افزود: بناهای تاریخی با کارکردهای فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی در احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی و گذرمحله‌های مختلف دارد؛ شهرداری برای بازآفرینی دیگر بناهای در اختیار شهروندان نیز، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

شکایت شهروندان از قطع درختان پارک شهر گلپایگان+ پاسخ شهردار

«شکایت شهروندان از قطع درختان پارک شهر گلپایگان» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد. ط

طی چند روز گذشته شاهد قطع چندین درخت کاج و سرو تنومند کهنسال با بیش از ۵۰ سال عمر در پارک شهر گلپایگان بودیم. سال‌های متوالی است که شهردار گلپایگان در پارک شهر یک درخت کاشت نکرده و درختان موجود این پارک نیز به بهانه‌های مختلف قطع می‌شود.

در این اوضاع و احوال کم‌آبی که همه در دنیا به فکر جایگزین کردن فضاهای سبز کم‌آب هستند، شهرداری گلپایگان اقدام به حذف درختان چندین ساله و کاشت چمن می‌کند.

قرار بود کوچه مسجد حاجی ساماندهی و در آن طرح درختکاری اجرا شود تا سایبانی برای عابران و رهگذران پیاده به خصوص در فصول گرم سال باشد، اما دو سال از وعده شهرداری می‌گذرد و خبری نیست. قطع درختان سطح شهر گلپایگان به‌ویژه درختان تنومند پارک شهر موجب آزردگی‌خاطر شهروندان شده است.

دانشنامه موسیقی سنندج تدوین می‌شود / احداث پارک‌های موسیقی

سیدانور رشیدی شهردار سنندج با تاکید بر اینکه شهر خلاق موسیقی برندی برای کل استان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست، اظهار کرد: هر کس در حد توان در راستای حفظ و مانی این عنوان وظایفی دارد که باید انجام دهد.

وی تصریح کرد: معتقدیم رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی و آکادمیک داشته باشد، گفت: تدوین دانشنامه موسیقی را با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه کردستان در دستور کار قرار داده‌ایم.

استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌های بروجرد

ایرج بابایی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد گفت: شهرداری در راستای تأمین امنیت جانی کودکان هنگام حضور در زمین بازی بوستان‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نصب کف‌پوش زمین بازی کودکان در تپه شهدا و بتن‌ریزی محوطه، اقدام به بهسازی و مرمت وسایل بازی بوستان‌های سطح شهر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه امنیت و حفظ سلامت کودکان هنگام بازی از اهمیت زیادی برخوردار است، استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌ها در اولویت برنامه‌های سازمان قرار گرفته است.

شب‌های شهرکرد

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «شب‌های شهرکرد» بود.

شهر شب یا گردشگری شبانه با تغییر سبک زندگی و پیشروی جوامع به سمت صنعتی شدن اهمیت زیادی پیدا کرده است. شهرهای بزرگ ایران بهره بیشتری از گردشگری شب برده‌اند در حالی که در شهرهای کوچک‌تر از جمله شهرکرد هنوز زیرساخت‌های مناسب برای این نوع از گردشگری فراهم نشده است.

زیرساخت‌های مناسب گردشگری شبانه در شهرکرد فراهم نیست و هرگز اقدامی در خور در این راستا انجام نشده است، چنانچه بوستان‌های شهری وجود نداشت شهروندان باید شب‌ها را در آپارتمان‌ها سر می‌کردند.

جولان سگ‌ها در گوگد + پاسخ شهردار

از دیگر عناوین پربازدید اخبار سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «جولان سگ‌ها در گوگد» بود که جزئیات این مسئله توسط مدیران شهری تشریح شد.

شهروندان گوگد با سگ‌های ولگرد در سطح شهر مواجه هستند؛ اگر در ساعات پایانی شب و اول صبح چرخی در سطح شهر بزنیم، جولان سگ‌ها را به وفور خواهیم دید. سگ‌ها برای به دست آوردن غذا در محیط شهر در دسته‌های چندتایی حرکت می‌کنند و موجب ترس و دلهره در شهروندان می‌شوند. حرکت آنها به صورت گروهی خطر حمله را افزایش می‌دهد و جان ساکنان به ویژه کودکان را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین لازم است این موضوع هرچه سریع‌تر بررسی شود.

بعضی سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌هایی نظیر هاری و کنه هستند که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل می‌شود و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای انسان داشته باشد. شایع‌ترین بیماری انتقال یافته از سگ به انسان، هاری است که بر اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود؛ همه اینها نشان از آن دارد که ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی به جا است.

کد خبر 589871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.