یک هفته قرنطینه برای مبتلایان به کرونا/محدودیت‌ها با توجه به رنگ‌بندی شهرها اعمال می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشورمان از پیشتازان پیشگیری و کنترل همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود، اظهار کرد: به همت دانشمندان توانمند و متخصص کشور، تاکنون ۶مرکز تولید واکسن در ایران راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایمنا و نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی بابیان این‌که مهم‌ترین عاملی که به کمک آن می‌توان با بیماری کرونا مقابله کرد واکسیناسیون است، اظهار کرد: درحال‌حاضر بیشتر موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا، افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند، بنابراین لازم است عموم گروه‌های هدف، امسال حداقل یک دز واکسن یادآور را دریافت کنند.

یک فرد مبتلابه کرونا ۱۸ نفر را مبتلا می‌کند

وی با بیان اینکه بیمار مبتلابه کرونا حداقل به مدت یک هفته باید نسبت به قرنطینه خود اقدام کند، افزود: در صورت حضور بیمار مبتلابه کرونا در جامعه و بی‌توجهی به رعایت خودقرنطینگی، هر فرد می‌تواند ۱۸ نفر دیگر را به این بیماری مبتلا سازد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه از سوی دیگر استفاده از ماسک مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از ابتلاء به بیماری دارد، تصریح کرد: توصیه می‌شود عموم مردم در اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، مترو، فضای سربسته و مجالس از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محدودیت‌ها با توجه به رنگ‌بندی شهرها، اعمال می‌شود و شهرهایی که به رنگ قرمز و نارنجی درمی‌آیند، محدودیت‌های بیشتری نیز خواهند داشت، اظهار امیدواری کرد که با همکاری مؤثر عموم مردم بتوانیم از این مرحله از همه‌گیری کرونا به‌زودی عبور کنیم.

قیمت هیچ دارویی افزایش پیدا نمی‌کند

عین‌اللهی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دارویار اظهار کرد: برای اجرای این طرح، حدود ۶ ماه متخصصان و صاحب‌نظران توانمند عرصه داروی کشور درخصوص آن مطالعه و برنامه‌ریزی داشتند و در قالب این طرح، بسته‌ای تهیه‌شده است تا بتوان ضمن بهبود کیفیت خدمت به مردم، هزینه‌های برخی از داروها را کنترل کرد.

وی افزود: هدف این است که قیمت هیچ نوع دارویی برای افرادی که از بیمه استفاده می‌کنند افزایش پیدا نکند و پوشش بیمه‌ای داروها افزایش یابد و در برخی از موارد قیمت داروها کاهش یابد.

یک‌ونیم میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای

وزیر بهداشت بابیان اینکه این امر مستلزم آن است که همگان زیرپوشش بیمه قرار گیرند، گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص حدود شش هزار میلیارد تومان، نزدیکبه ۶میلیون نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفتند اما هنوز یک‌ونیم میلیون نفر نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند که سه ماه فرصت داده‌شده است تا همه به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

کد خبر 589800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.