تعهد استان اصفهان برای آموزش ۱۶۰ تبعه خارجی/استقبال اتباع از رشته‌های پوشاک و صنایع‌دستی

معاون آموزش و برنامه‌ریزی فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان گفت: طی سال جاری برای حدود ۱۶۰ تبعه خارجی، دوره آموزشی پیش‌بینی شده است تا ۱۶۰ تبعه خارجی که مورد تعهد استان اصفهان هستند، تحت آموزش قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مهدیان صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام تیرماه_ در نشست خبری فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار کرد: در زمینه آموزش اتباع تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌ای با کمیساری‌های عالی پناهندگان وجود دارد که به صورت ملی در کشور اجرا می‌شود. طبق این تفاهم‌نامه آموزش‌های مهارتی در استان‌هایی که تبعه خارجی زیادی دارند، دنبال و فراخور شرایط دوره‌های آموزشی برای اتباع برگزار می‌شود.

وی افزود: بنابر شرایط معمولاً سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی استان اصفهان، تحت آموزش قرار می‌گیرند؛ طی سال جاری نیز برای حدود ۱۶۰ نفر دوره آموزشی پیش‌بینی شده است. معمولاً توافق‌نامه‌ای که با کمیساری‌ها به امضا می‌رسد، برای ابلاغ به استان‌های کشور به تیرماه کشیده می‌شود، مصوب شده است ۱۶۰ نفر تبعه خارجی که مورد تعهد استان اصفهان است، تحت آموزش قرار گیرند.

آموزش اتباع خارجی در رشته‌های مهارتی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه این آموزش‌ها کاملاً رایگان است و محصولاتی که در پایگاه‌های تولیدی اتباع تولید می‌شود به خود فرد داده می‌شود، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای هر دو جنسیت برگزار می‌شود و استقبال بیشتر اتباع در دوره‌های پوشاک و صنایع‌دستی بوده است و برای مردان نیز جوشکاری، تعمیر خودرو و صنعت ساختمان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همه دوره‌های انتخابی در کمیته سه جانبه تشکیل شده از نماینده کمیساری‌های عالی پناهندگان، مدیریت اتباع خارجی استانداری و فنی و حرفه‌ای، مبتنی بر نیازسنجی و استقبال از دوره‌های آموزشی، مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد. در پی آموزش مهارت به اتباع خارجی، نگاهی به کشور خود فرد نیز وجود دارد که فرد پس از آموزش به بازگشت به کشور خود ترغیب شود و اشتغالی داشته باشد.

کد خبر 589799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.