۳۰۰۰ متر از مراتع فریدون‌شهر طعمه حریق شد/ استقرار توده هوای گرم در اصفهان تا روز یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حریق در سه هزار متر از مراتع پشت‌کوه شهرستان فریدون‌شهر، گفت: تا روز یکشنبه توده هوای گرم تابستانی همراه با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در مناطق مرکزی. شرقی و شمالی استان برقرار خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته وقوع حریق در سه هزار متر از مراتع پشت‌کوه شهرستان فریدون‌شهر با تلاش یگان‌های امدادی و مشارکت تیم‌های محلی اطفا شد.

وی افزود: در سال جاری شش مورد حریق در ۸/۸ هکتار مراتع استان اصفهان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این حریق‌ها به علت عوامل طبیعی و بی‌احتیاطی گردشگران و ساکنان محلی بیشتر در پوشش‌های گیاهی و مرتعی شهرستان‌های برخوار. فریدون‌شهر؛ فریدن؛ لنجان و آران و بیدگل به وقوع پیوسته است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مرتعی با توجه به افزایش دما لازم است به مواردی همچون جلوگیری از آتش زدن بقایای کشاورزی و گیاهی. پاکسازی و حذف پوشش‌های گیاهی خشک در باغات و فضاهای سبز شهری. جلوگیری از رهاسازی اشیای براق و بطری‌های آب در عرصه‌ها و خودداری از روشن نکردن آتش در محیط‌های طبیعی اقدام کرد و وقوع حوادث را به تلفن ۱۵۰۴ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاع داد.

افزایش دمای هوا در مناطق استان

وی در خصوص وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: تا روز یکشنبه توده هوای گرم تابستانی همراه با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در مناطق مرکزی. شرقی و شمالی استان برقرار خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: لازم است به دستورات ایمنی در برابر گرمازدگی در ساعات میانی روز و صرفه‌جویی در مصارف برق و آب و حفاظت از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و واحدهای دام و طیور در برابر تغییرات دمایی توجه کرد.

کد خبر 589741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.