فعالیت ۱۰۰ مسافرکش شخصی در فومن

سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری فومن از فعالیت حدود یک‌صد مسافرکش شخصی غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: فعالیت مسافرکش‌های شخصی غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ شهر است و این رانندگان باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که مسافرکش‌های شخصی در شهر فومن به صورت غیرمجاز اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند و این مسئله موجب کسادی بازار رانندگان تاکسی این بخش و بیکاری آنان شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر حدود صد مسافرکش شخصی در شهر فومن فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن و تعمیر و سرویس خودرو چندین برابر افزایش یافته است و بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند و سالیانه به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند، بنابراین حضور مسافرکش‌های غیرمجاز، امنیت شغلی رانندگان تاکسی را دچار مخاطره کرده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری فومن با اشاره به اینکه در هر خط تاکسیرانی این شهر حدود ۱۰ تا ۱۲ مسافرکش شخصی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کند، تصریح کرد: برای ساماندهی مسافرکش‌های شخصی با پلیس راهور مکاتبات لازم انجام شده است، اما پلیس راهور می‌گوید، این موضوع چند سالی است که از دستور کار پلیس راهور خارج شده است و در این رابطه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

جباری با تاکید بر اینکه مسافرکش‌های شخصی برای فعالیت در شهر باید تحت پوشش سازمان حمل و نقل شهرداری فومن مشغول کار شوند، خاطرنشان کرد: از اعضای شورای ترافیک شهرستان فومن انتظار داریم که در راستای ساماندهی مسافرکش‌های شخصی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: اکنون در ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری فومن تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۴۲ دستگاه بی‌سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال وجود دارد که حدود ۴۱۴ دستگاه آن فرسوده است

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 589738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.