چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

دوباره دارد تکرار می شود؛ کریستیانو رونالدو می‌خواهد از منچستر خارج شود، بنابراین برنامه نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه را کاملاً به هم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته در این زمان «رونالدو» رسانه‌ها را به دلیل گزارش درست مبنی بر اینکه مصمم به ترک تورین است، مورد انتقاد قرار داد؛ با این حال تنها چهار روز قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، به یونایتد پیوست.

«جورجیو کیه‌لینی» کاپیتان وقت یووه، شروع ناخوشایند این فصل را ناشی از هرج‌ومرج ناشی از خروج کریستیانو دانست. این مدافع میانی سپتامبر گذشته به DAZN گفت: «اگر او زودتر می‌رفت برای ما بهتر بود؛ ما بهای آن را پرداختیم. اگر او زودتر می‌رفت، ما زمان داشتیم تا بهتر آماده شویم.»

یونایتد اکنون باید از همان «اثر رونالدو» بترسد. آماده‌سازی پیش‌فصل آن‌ها حداقل خوب پیش می‌رود، هرچند هنوز هیچ‌کس مطمئن نیست که این به دلیل در دسترس نبودن رونالدو است یا مسئله چیز دیگری است.

حتی سرمربی جدید اریک تن هاخ هم آن را نمی‌داند. از یک طرف مرد هلندی اصرار دارد که رونالدو می‌تواند بازی با پرسینگ بالا که می‌خواهد در اولدترافورد اجرا کند را انجام دهد، با این حال او استدلال کرده که یک مربی باید با بازیکنانش سازگار شود. آنچه به طور قطع می‌توان گفت این است که رونالدو در یونایتد یک آشفتگی نابه‌هنگام ایجاد کرده است.

تن هاخ انتظار نداشت که مجبور شود تابستان امسال به دنبال یک مهاجم جدید برود. او فکر می‌کرد که این جست‌وجو می‌تواند تا ژانویه به تعویق بیفتد.

درخواست انتقال رونالدو همه چیز را تغییر داده است، اما چیزی جز ناآرامی و بی‌اطمینانی ایجاد نکرده است.

دیدن پیوستن ارلینگ هالند به منچسترسیتی برای یونایتد به اندازه کافی بد بود اما پس از آن، آن‌ها با خرید «داروین نونز» توسط لیورپول شکست بدی خوردند، به این معنی که در حال حاضر کمبود جدی گزینه‌های تهاجمی در بازار وجود دارد.

با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که رونالدو به چیزی که می‌خواهد برسد. درواقع تفاوت بزرگ بین وضعیت و مخمصه بد فعلی یونایتد و شرایطی که یووه در فصل گذشته پیدا کرد، این است که هیچ خریدار آشکاری برای این بازیکن ۳۷ ساله وجود ندارد.

رونالدو ممکن است به خاطر حس زمان‌بندی‌اش مشهور باشد، اما به نظر می‌رسد که او و ایجنتش «خورخه مندز» این قضیه را به شدت اشتباه گرفته‌اند. واضح است که ستاره پرتغالی به رسیدن به آنچه می‌خواهد عادت کرده است و چیزی که می‌خواهد این است که به بازی برای یک تیم مدعی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد.

یونایتد حتی در فصل آینده هم در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت و به محض اینکه مشخص شد که حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ انگلیس برای آن‌ها دور از دسترس است، مندز واقعاً نیاز داشت که یک باشگاه جدید برای مشتری شماره ۱ خود پیدا کند، زیرا درحال‌حاضر کمتر از دو هفته مانده به شروع فصل، هیچ‌یک از تیم‌های بزرگ اروپا در حال حاضر در موقعیتی نیستند که به رونالدو راهی برای خروج از اولدترافورد ارائه دهند.

همان‌طورکه در زیر توضیح داده شده، ۹ تیم برتر فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا نمی‌توانند برنده پنج توپ طلا را بخرند یا حتی بدتر از آن، علاقه‌ای به جذب او ندارند.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۹. اتلتیکو مادرید

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال پیوستن رونالدو به اتلتیکو مادرید منتشر شده بود که به دلایلی تعجب‌برانگیز است. اول اینکه رونالدو برای رقبای بزرگ روخی بلانکوها، (رئال) بازی می‌کرد و جدال‌های زیادی با هواداران این باشگاه داشت که معروف‌ترین آن‌ها را به خاطر آمار برتر خود در جام‌های اروپا با نشان دادن پنج انگشت پس از باخت یووه در واندا متروپولیتانو، چند سال پیش مسخره کرد.

دوم اینکه او برای بازی زیر نظر دیگو سیمئونه که از تیمش می‌خواهد از جلو دفاع کند، مناسب به نظر نمی‌رسد. ثالثاً و مهم‌تر از آن، مطالبات دستمزد رونالدو مانع بزرگی برای امیدهایی است که اتلتیکو ممکن است برای جذب بهترین گلزن تاریخ رئال داشته باشد؛ با این حال با وجود تمام این موانع، این احتمالاً عملی‌ترین انتقال است که درمورد کمبود گزینه‌های خواهان رونالدو در حال حاضر وجود دارد.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۸. یوونتوس

رونالدو در یووه نتیجه نداد. او ممکن است موفق شده باشد رکوردهای پیاپی گلزنی را شکسته و برند بیانکونری را تقویت کرده باشد، اما نتوانست با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شود. نتیجه این است که فوروارد ناامید، باشگاه را به حال خود رها کرد و به آن‌ها فرصتی برای یافتن یک جایگزین مناسب نداد. یووه با تأخیر در ژانویه به کار خود ادامه داد، اما سرمایه‌گذاری مالی هنگفتی را روی دوسان ولاهوویچ انجام داد؛ کسی که معتقد است استعداد گلزنی‌اش مشابه ارلینگ هالند است.

با توجه به اینکه بانوی پیر درحال‌حاضر تعادل جدی را در ترکیب برقرار می‌کند، پائولو دیبالا بازیکن آزاد شده، درحالی‌که ماتیاس دی لیخت به‌تازگی به بایرن‌مونیخ فروخته شده است و در نتیجه هیچ شانسی هم برای بازگشت رونالدو به تورین وجود ندارد.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۷. پاری سن ژرمن

آیا ممکن است به‌زودی فضایی در سمت چپ خط حمله PSG باز شود؟ همان‌طورکه قبلاً گزارش شد، آن‌ها مایلند به پیشنهادات برای جذب نیمار گوش دهند. با این حال، نیمار در موقعیتی مشابه با رونالدو قرار دارد: تعداد کمی از تیم‌ها می‌توانند فسخ و حقوق او را بپردازند، او سال گذشته قرارداد جدیدی را تا سال ۲۰۲۵ امضا کرد و حقوق کلانی را طلب کرد؛ همچنین این واقعیت وجود دارد که خود ستاره برزیلی در حال حاضر تمایلی به جابه‌جایی ندارد، زیرا می‌خواهد صرفاً روی رقابت‌های جام جهانی با برزیل تمرکز کند. بنابراین اگر تحرکی از سمت نیمار وجود نداشته باشد، دشوار است که PSG یک بسته حقوقی بزرگ دیگر را به صورت حساب دستمزدی که قبلاً وجود داشته است، اضافه کند.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۶. بارسلونا

واضح است که بارسلونا در تابستان امسال مشکلی برای جذب یک پدیده گلزن سی و چند ساله نداشت. فقط کاتالان‌ها رابرت لواندوفسکی را به جای رونالدو می‌خواستند و او را نیز به خدمت گرفتند. البته آن‌ها باید برای آینده باشگاه، برخی از چیزها را برای فروش می‌گذاشتند تا این اتفاق بیفتد، اما بارسا با تأخیر راهی برای جذب یک مهاجم فوق‌ستاره پیدا کرد. بنابراین حتی جدا از این واقعیت که رونالدو زمانی از گلزنی در برابر آبی‌اناری‌ها برای باشگاه سابقش (رئال) لذت می‌برد، ژاوی اکنون در بخش هجومی به خوبی در فصل ۲۰۲۲-۲۳ ستاره‌هایی در اختیار دارد، با توجه به اینکه رافینیا نیز از لیدز آمده است، در حالی که عثمان دمبله قرارداد ماندن خود را در نیوکمپ تمدید کرد. بارسا ممکن است به انجام حرکات بد در بازار نقل و انتقالات شهرت داشته باشد، اما خرید رونالدو در حال حاضر حتی برای آنها مضحک خواهد بود.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۵. چلسی

برای مدت کوتاهی، انتقال بحث‌برانگیز رونالدو استمفورد بریج یک احتمال متمایز به نظر می‌رسید. رونالدو و نماینده‌اش به وضوح پذیرای این ایده بودند. مالکان جدید چلسی به وضوح می‌توانستند مزایایی را در این انتقال ببینند. توماس توخل، با این حال، به وضوح و به حق، هیچ تمایلی به رخ دادن این انتقال نشان نداد. او فقط توانست خود را از شر روملو لوکاکو خلاص کند. چلسی در عوض رحیم استرلینگ را به خدمت گرفت، بازیکنی که ۱۰ سال از کریستیانو جوان‌تر است و سابقه خوبی در پرسینگ تهاجمی دارد.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۴. رئال مادرید

اوایل تابستان امسال، گزارش شد که جت شخصی مندز در مادرید فرود آمده است و بلافاصله صحبت‌های متحیر کننده‌ای درباره بازگشت رونالدو به رئال به راه انداخته شد. البته که فلورنتینو پرز در تابستان امسال یک مهاجم می‌خواست و آن، کیلیان امباپه بود که با تمدید قراردادش با پاری سن ژرمن آن هم درحالی‌که با سران سانتیاگو برنابئو توافق کرده بود، مادرید را عصبانی کرد.

البته این احتمال وجود دارد که پرز بتواند یک خرید بزرگ انجام دهد و رونالدو را به رئال بازگرداند، اما در این مقطع بعید به نظر می‌رسد، زیرا کریم بنزما اکنون به بهترین مهاجم جهان تبدیل شده است درحالی‌که وینیسیوس جونیور هم جای خالی رونالدو را در جناح چپ پر کرده است. همان‌طورکه رونالدو سال گذشته گفت: «داستان من در رئال مادرید نوشته شده و به انتها رسیده است.»

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۳. منچسترسیتی

تابستان گذشته سیتی چه‌قدر به جذب رونالدو نزدیک شد؟ همه می‌دانند که آن‌ها ناامید بودند، زیرا نتوانستند بهترین هدف نقل و انتقالات (هری کین) را از تاتنهام جذب کنند. با این حال، می‌توان درک کرد که در حالی که مندز پس از فروپاشی انتقال کین، رونالدو را به سیتی پیشنهاد داد، گواردیولا برای رخ دادن آن، قانع نشد. هیئت مدیره احساس کرد که ستاره پرتغالی یک خرید ایده آل خواهد بود، اما سرمربی معتقد بود که تیمش می‌تواند بدون یک گلزن مثل کریستیانو برای یک فصل دیگر به کار خود ادامه دهد و اتفاقاً ثابت شد که حرف مربی کاتالانی درست است. پس از آن، سیتی امسال برای جذب هالند همه کار کرد و مسلماً بهترین تیم فوتبال جهان، اکنون فصل ۲۰۲۲-۲۳ را با ترسناک‌ترین مهاجم‌ها آغاز خواهد کرد.
پس رونالدو حتی در رادار آن‌ها هم نیست.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۲. لیورپول

آیا می‌توانید تصور کنید رونالدو به منفورترین رقبای یونایتد بپیوندد؟ درواقع این اصلاً ممکن نیست و نه فقط به این دلیل که تعداد کمی از بازیکنان تا به حال از این شکاف عبور کرده‌اند، سر الکس فرگوسن حتی از انتقال گابریل هاینزه به آن فیلد در سال ۲۰۰۷ جلوگیری کرد و در عوض این بازیکن آرژانتینی مجبور شد به رئال مادرید بپیوندد. درحال‌حاضر باید توجه داشت که لیورپول قبلاً مبلغ قابل توجهی هزینه کرده و داروین نونز را به خدمت گرفته است. رونالدو کاملاً با سبک بازی یورگن کلوپ ناسازگار است. ممکن است سادیو مانه رفته باشد، اما آیا واقعاً می‌توانید تصور کنید که پرتغالی‌ها مانند سنگالی‌ها در جناح چپ با خستگی‌ناپذیری یا ازخودگذشتگی کار کنند؟ لوئیز دیاز یا دیوگو ژوتا؟ درواقع باز هم این اتفاق امکان‌پذیر نیست.

چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی‌خواهد؟

۱. بایرن مونیخ

اولی هوینس رئیس سابق بایرن‌مونیخ نمی‌توانست تصمیم یووه برای جذب رونالدو را درک کند و اعتراف کرد که آن‌ها هرگز ۱۰۰ میلیون یورو برای یک مهاجم ۳۳ ساله نمی‌پرداختند. ممکن است مدیریت از آن زمان در آلیانز آرنا تغییر کرده باشد، اما سیاست یکسان است. بایرن که به تازگی لواندوفسکی را به بارسا فروخته است، علاقه‌ای به جایگزینی بازیکن لهستانی با رونالدو ندارد. اولیور کان مدیرعامل بایرن به کیکر گفت: «هر قدر که کریستیانو را یکی از بهترین‌ها ارزیابی می‌کنم، اما این انتقال با فلسفه ما همخوانی ندارد و این واقعاً موضوع مشترک اینجاست. رونالدو واقعاً با بسیاری از فلسفه‌های فوتبالی باشگاه‌های برتر همخوانی ندارد. البته بازار نقل و انتقالات به طرز عجیبی غیرقابل پیش‌بینی است. هنوز ممکن است اتفاق عجیبی رخ دهد. رونالدو فصل گذشته راهی برای خروج از تورین پیدا کرد، پس او هنوز می‌تواند از منچستر فرار کند، اما بعید به نظر می‌رسد که او در نهایت برای یکی از مدعیان لیگ قهرمانان فصل آینده، بازی کند.»

کد خبر 589728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.