گربیچ: ایرانی‌ها با تغییرات کنار آمدند

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: با یک ساعت تأخیر به هتل رسیدیم، مسئولان هتل نیز برای پذیرایی از تیم لهستان آماده نبودند و شام برای تیم تدارک ندیده بودند و این بسیار غیرمعمول بود. همچنین شنیده‌ام که تیم‌های دیگر نیز مشکلاتی همانند لهستان داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران پنجشنبه _سی‌ام تیرماه_ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف لهستان می‌رود.

«نیکولا گربیچ» در رابطه با این دیدار اظهار کرد: صادقانه بگویم انتظار بازی سختی داریم، تمام دیدارها با نتیجه صفربرصفر شروع می‌شود؛ ما هم برای این دیدار آماده هستیم و عملکرد بازیکنان ایران را تحت‌نظر داشته‌ایم. بازی مقابل تیم ملی والیبال ایران لذت‌بخش است، تیم ایران والیبال را بسیار خوب بازی می‌کند. این عملکرد ایرانی‌ها فقط مقابل تیم لهستان نیست، بلکه در تمام طول مسابقات لیگ ملت‌ها این موضوع را حفظ کرده‌اند. تیم ایران لیاقت حضور در این مرحله را داشته است، اگر به همان شیوه‌ای که مقابل لهستان بازی کردند ادامه دهند، امکان این را دارند که به مراحل بالاتر صعود کنند.

وی درخصوص تغییرات ترکیب لهستان، تصریح کرد: تغییراتی در ترکیب تیم خود برای مرحله نهایی داشته‌ایم و سه بازیکن از ۱۷ بازیکنی که با آن‌ها تمرینات را دنبال می‌کردیم، همراه خود به بولونیا نیاوردیم. یکی از پاسورهای خود را نیز تغییر دادیم. پاسوری که اکنون لهستان را همراهی می‌کند در گدانسک در ترکیب تیم نبود. این تغییرات به دلیل آماده ساختن تیم برای رقابت‌های قهرمانی جهان است و در راستای برنامه‌های تیم در طول مدت برگزاری لیگ ملت‌ها است. اما همچنان با همین گروه از بازیکنان که در بولونیا حضور دارند کار را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم گلی والیبال لهستان در رابطه با شرایط جوی و میزبانی شهر بولونیا، خاطرنشان کرد: توقع این شرایط جوی و گرمای هوا را داشتیم. هرچند به طور معمول نباید در این زمان هوا تا این حد گرم باشد، چراکه بیش از ۲۰ سال اینجا مشغول به کار بوده‌ام و زندگی خود را در اینجا سپری کردم. به طور کلی مسئولانی که در بولونیا حضور دارند در سازماندهی مسابقات خوب عمل می‌کردند، به همین خاطر توقع نداشتم که وضعیت هنگام ورود تیم لهستان را شاهد باشیم.

وی افزود: با یک ساعت تأخیر به هتل رسیدیم، مسئولان هتل نیز اصلاً برای پذیرایی از تیم لهستان آماده نبودند و شام برای تیم تدارک ندیده بودند و این بسیار غیر معمول بود. همچنین شنیده‌ام که تیم‌های دیگری نیز مشکلاتی همانند لهستان داشته‌اند. همچنین وقتی روز دوشنبه به سالن تمرین رفتیم با سالن خیلی کوچکی روبه‌رو شدیم که امکانات خوبی نداشت. به طور کلی باید تدارکات برای میزبانی از این مسابقات بهتر از این باشد، اما به خاطر این‌که این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و همه در یک سالن تمرین کرده‌اند از نظر من مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: درمورد اینکه چه کسانی در کادر فنی تیم باشند، خود من به طور کامل تصمیم‌گیرنده هستم. من در این فکر بودم که چند نفر از جمله دستیارم را از ایتالیا به کادر فنی اضافه کنم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهتر است از افراد لهستانی در کادر خود استفاده کنم. ضمناً از سوی هیچکس هیچ فشاری برای اتخاذ این تصمیم وجود نداشته است.

گربیچ با بیان اینکه ایرانی‌ها کیفیت خوبی دارند، تصریح کرد: سه بازیکن بلند زن ایران عملکردی در سطح جهانی داشته‌اند، میلاد نیز سال‌ها در این تیم بوده و نمی‌توان از هیچ کلمه‌ای برای توصیف او استفاده کرد، او فوق‌العاده است؛ دو بازیکن دیگر نیز یک سورپرایز محسوب می‌شوند، آن‌ها خیلی خوب والیبال بازی می‌کنند. پس از پایان حضور نسل قبلی در تیم ایران همه منتظر بودند تا ببینند آن‌ها با این تغییر چگونه دست و پنجه نرم می‌کنند، اما دیدم که خیلی خوب با این موضوع کنار آمدند و اگر بهتر از نسل قبل نباشند، حداقل در همان سطح قبلی والیبال را بازی می‌کنند.

کد خبر 589715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.