راه‌اندازی گشت تامین آب برای نیازمندان توسط شهرداری گنت

شهرداری گنت بلژیک با راه‌اندازی گشت‌های نظارتی برای بی‌خانمان‌ها، آب و وسایل مورد نیاز برای مقابله با گرما را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد تا بتوانند گرمای طاقت‌فرسای این تابستان را راحت‌تر پشت سر بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ادامه موج گرما در غرب اروپا، بسیاری از دولت‌های محلی اقداماتی را برای کمک به شهروندان برای خنک کردن و بهبودی از شرایط طاقت‌فرسای گرما انجام می‌دهند. برای نخستین بار در گنت بلژیک، مقامات محلی چندین گشت خیابانی را برای کمک به افراد بی‌خانمان در فصل تابستان مستقر کرده‌اند.

وظیفه اصلی گشت‌ها، توزیع آب بین افراد نیازمند و همچنین درخواست کمک پزشکی در صورت کم‌آبی و گرمازدگی است. علاوه بر این، گشت‌ها از حومه‌های شهر وپارک‌ها نیز بازدید خواهند کرد؛ چراکه شانس بیشتری برای یافتن افراد بی‌خانمان نیازمند در این مناطق وجود دارد.

 راه‌اندازی گشت تامین آب برای نیازمندان توسط شهرداری گنت

نسخه تابستانی این جنبش در گنت به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که مانند گشت‌های زمستانی برای بی‌خانمان‌ها در بعضی شهرها عمل می‌کند. نوامبر گذشته، برلین خدمات کمکی مشابهی را راه‌اندازی کرد که در آن مددکاران اجتماعی در شهر سفر می‌کنند و به افراد نیازمند چای داغ و کیسه‌خواب می‌دهند یا در صورت نیاز آن‌ها را به یک مرکز پزشکی منتقل می‌کنند.

اقدامات مشابه زمستانی این خدمات، ارائه بسته مراقبت اجتماعی به افراد بی‌خانمان است. درخواست برای خدمات اجتماعی مستلزم دانش خاصی از سوی اقشار آسیب‌پذیر است، در همین حال نیز ارائه‌دهندگان خدمات نقش فعالی در جست‌وجوی افراد نیازمند به کمک دارند.

مقامات شهری از ساکنان درخواست کرده‌اند که در این فصل مراقب افراد نیازمند باشند. به طور خاص، از آنها خواسته می‌شود که در صورت مشاهده افراد نیازمند به رسیدگی گزارش دهند یا به کسانی که به کمک نیاز دارند، مقداری آب بدهند.

 راه‌اندازی گشت تامین آب برای نیازمندان توسط شهرداری گنت

کد خبر 589686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.